Jednou z nejrychlejších a nejúčinnějších diet v létě je jahodová dieta. Umožňuje zhubnout až 3 kg za pouhé 4 dny. Ovšem pouze při správném dodržování režimu.

Jahodová dieta není všelékem na nadváhu, ale pomůže zhubnout 3-4 kg těm, kteří v zásadě nemají co zhubnout. Pojďme si to nyní vysvětlit. Pokud máte více než 20 kg navíc, pak vám nebude vyhovovat ani jedna monodieta, jinak se shozená kila vrátí a pozve své přátele. Pokud ale chcete na prázdniny dostat své tělo do normálu a potřebujete k tomu zhubnout 5 kilogramů, pak vám pomůže jahodová dieta. Jednak obsahuje spoustu vitamínů, vody a vlákniny, které vám pomohou zhubnout bez újmy na zdraví. Za druhé, musíte souhlasit s tím, že jahody jsou chutnější než pohanka nebo kefír.

Výhody jahodové diety

  1. Jahodová dieta je bezesporu jednou z nejrychlejších monodiet. Základem jídelníčku jsou samozřejmě jahody, takže proces hubnutí nebude způsobovat stres kvůli nedostatku cukru nebo kvůli nepříliš příjemné chuti jídla.
  2. Jahody jsou jedním z bobulí bohatých na vitamíny, obsahují téměř tolik vitamínu C jako citrusové plody. To znamená, že pomáhá odstraňovat toxiny a odpad z těla. Právě díky detoxikaci organismu shazujete přebytečná kila na jahodové dietě.
  3. Po jahodové dietě se nedoporučuje dopřávat si smažené, uzené ani jiné nezdravé jídlo, protože se váha vrátí. Pokud se ale budete držet správné zdravé stravy, kila navíc se nevrátí.
  4. I když jsou jahody jedním z nejsladších bobulí, jejich obsah cukru je minimální, zvláště ve srovnání s jinými bobulemi (jen rakytník má méně) – dieta je tedy účinná a zdravá.

Ten nejjednodušší na světě: jak zhubnout na skandinávské dietě?

Nevýhody jahodové diety

  • Lidé s intolerancí nebo alergií na jahody rozhodně nemohou „sedět“ na takové dietě – to je zřejmé.
  • Kontraindikováno pro osoby s řadou chronických gastrointestinálních onemocnění – před zahájením se poraďte s lékařem a odborníkem na výživu.
  • Další nevýhodou jahodové diety je nedostatek energetických látek. Kvůli nedostatku kalorií se můžete cítit slabí a letargičtí. Proto se doporučuje držet bobulovou dietu o víkendech nebo během dovolené. Opakování tohoto výživového plánu je možné nejdříve po 2 měsících.
  • Vzhledem k tomu, že jahodová dieta je monodieta, nemůžete ji držet déle než týden. Opět je to způsobeno nedostatkem kalorií, tuků a bílkovin ve stravě.
ČTĚTE VÍCE
Jak zachránit úrodu z krtonožky?

O všech výhodách a nevýhodách jsme si řekli, přejděme k nabídce.

Jahodová dieta na hubnutí má tři možnosti – na 3 dny, 4 a 5 dní. Všechny se liší ve stravě.

Jahodová dieta na 3 dny – menu

Na každý den jahodové diety musíte sníst 4 šálky bobulí (0,8 kg). Ale jsou povoleny i jiné potraviny, pokud je příliš obtížné „sedět“ na mono-dietě. Pak bude přibližný jídelníček jahodové diety na 3 dny vypadat takto.

  • Snídaně: sklenice jahod, zelené jablko nebo sklenice 1% kefíru, jedna lžička. med – z toho se dá udělat smoothie.
  • oběd: jahodový salát – sklenice jahod, dvě čerstvé okurky, šťáva z poloviny citronu, jakákoli zelenina, lžička lněného oleje.
  • Svačina: sklenici jahod.
  • večeře: jahodový salát – sklenice jahod, 20 g jakýchkoli ořechů, 50 gramů nízkotučného tvarohu, půl sklenice kefíru, šťáva z půlky citronu.

Jahodová dieta na 4 dny – menu

Během takové diety můžete do svého jídelníčku přidat další ovoce a mléčné výrobky, ale musíte sníst 3-4 sklenice jahod denně.

Ukázkové menu na každý den vypadá takto:

  • Snídaně: bochník chleba nebo krajíc černého chleba s tenkým kouskem sýra, sklenice jahod.
  • Druhé snídaně: jahodový koktejl – 100 ml kefíru, 100 g jahod a 1 lžička. med, pokud je to žádoucí.
  • oběd: 200 g dušené ryby nebo kuřecího masa, chřest, 100 g jahod
  • Svačina: 100 g bílého jogurtu, 100 g jahod
  • večeře: zeleninový salát a 100 g jahod, sklenici grapefruitové šťávy.

Změna rutiny: proč je nedostatek spánku nejhorším nepřítelem vaší postavy?

Jahodová dieta na 5 dní – menu

Tato strava musí obsahovat rostlinný olej pro udržení zdraví.

Ukázkové menu na každý den vypadá takto:

  • Snídaně: krajíc černého chleba, sklenice jahod, sklenice kefíru
  • Druhé snídaně: jahodové smoothie: 100 g jahod, 100 ml bílého jogurtu.
  • oběd: 200 g dušené zeleniny s olivovým olejem, 100 g vařené drůbeže, 100 g jahod, sklenice grapefruitové šťávy
  • Svačina: 100 g jahody
  • večeře: listy salátu, 100 g jahod, 50 g tvarohu a sklenici pomerančové šťávy.

Také při kterékoli z výše uvedených diet je důležité dodržovat pitný režim. Pijte 1,5-2 litry čisté vody denně, abyste pomohli tělu odstranit veškerý přebytek a udrželi normální vodní rovnováhu.

ČTĚTE VÍCE
Jak odstranit pavučiny z okurek?

Krása je v detailech

Sdílet na Facebooku

Ráda si barvím vlasy na všechny barvy duhy, světlé rtěnky a podpatky. Pravda, většinou mě můžete vidět s nahým make-upem a v mých oblíbených teniskách. S radostí sleduji novinky ve světě módy as ještě větším potěšením o nich vyprávím všem, kteří jsou připraveni mě poslouchat. Nedokážu si představit své víkendy bez epizody mé oblíbené série Doctor Who, šálku aromatické kávy a večerního běhání.