Dalším oblíbeným druhem konzervované zeleniny jsou fazole. V katalogu našeho obchodního domu „Prosím ke stolu“ můžete najít a zakoupit červené a bílé fazole, přírodní a druhou klasickou verzi – v rajčatové omáčce.

V tomto článku vám řekneme o prospěšných vlastnostech konzervovaných fazolí, v jakých případech mohou našemu tělu škodit a o jejich nutriční hodnotě. Dozvíte se, jak správně vybírat a skladovat tento druh konzerv a jak je používat při vaření.

Začněme tím hlavním: výhody konzervovaných fazolí:

Fazole jsou luštěninou a stejně jako ostatní zástupci této čeledi jsou bohaté na vlákninu a dobře zasycené rostlinnými bílkovinami. Tyto komponenty jsou zachovány i po tepelné úpravě a konzervaci.

Málokdo ale ví, že fazole jsou lídrem v obsahu antioxidantů. Ten je pro tělo skutečnou zásobárnou, protože ho antioxidanty účinně čistí, posilují imunitní systém a mají dobrý vliv na vitalitu a celkovou kondici. Proto je pravidelná konzumace fazolí výbornou prevencí mnoha běžných onemocnění.

Uvádíme seznam systémů, které těží z fazolí:

  • nervózní – zelenina pomáhá uvolnit tělo;
  • oběhový – produkt doslova zrychluje krev;
  • močový – očistný.

Za zmínku také stojí, že fazole jsou velmi výživné. Je těžké toho sníst hodně, protože pocit sytosti se dostaví celkem rychle, ale díky pomalým sacharidům dlouho nezmizí. Jsou jako palivo, které hoří pomalu a energii dodává postupně.

Fazole, červené i bílé, spouštějí procesy regenerace a obnovy buněk, čímž zabraňují vzniku vrásek. Díky vitamínům a mikroelementům obsaženým v zelenině se zlepšuje stav pokožky, vlasů a nehtů.

Fazole obsahují pro ženy tolik důležitý vitamín E. Působí příznivě na reprodukční funkce a zabraňuje neplodnosti.

Těm, kteří aktivně sportují a zaměřují se na silový trénink, se také doporučuje pravidelně zařazovat do jídelníčku fazole. Protože obsahuje hodně rostlinných bílkovin, podporuje růst a regeneraci svalů.

Fytosteroly ve fazolích účinně snižují hladinu cholesterolu v krvi. To bylo opakovaně potvrzeno různými vědeckými studiemi. Jedna z nich ukázala, že pokud člověk s vysokou hladinou cholesterolu v krvi sní denně asi 100-130 gramů fazolí, pak se celkový cholesterol sníží o 4,5-5,5 procenta oproti předchozím hodnotám.

Vláknina obsažená v jakýchkoli fazolích příznivě působí na gastrointestinální trakt, čistí střeva a zlepšuje jeho fungování, osídluje střevní stěny prospěšnými bakteriemi.

ČTĚTE VÍCE
Jak si vybrat přírodní čekanku?

Obecně platí, že pokud chcete detoxikovat své tělo, pak fazole ve vaší stravě k tomu jen přispívají, protože odstraňují toxiny, odpad a soli a částečně obnovují vodní rovnováhu.

Stojí za zmínku, že přípravek není alergenní, takže jej mohou používat mladé matky během kojení, zejména po porodu, problémy s gastrointestinálním traktem jsou poměrně časté.

Výhody koncentrované v červených a bílých fazolích jsou důležité i pro rostoucí dětské organismy. Je ale důležité pamatovat na to, že se nedoporučuje podávat takové jídlo dětem do dvou let – fazole jsou pro děti těžko stravitelné. Ale po dvou letech může tělo snadno získat všechny potřebné vitamíny a mikroelementy z fazolí.

Kdy mohou být konzervované fazole škodlivé a jaké jsou kontraindikace jejich konzumace:

Stejně jako u všech ostatních zdravých potravin, i u fazolí je hlavní to nepřehánět. Jak říká staré ruské přísloví, všeho je dobré s mírou. Ale nadměrná konzumace zeleniny může poškodit trávicí systém, doprovázená příznaky, jako je plynatost a nadýmání.

Pokud trpíte nemocemi jako je gastritida, cholecystitida, vředy nebo kolitida, pak byste měli omezit konzumaci fazolí na minimum nebo je úplně opustit.

Také lidé s onemocněním, jako je diabetes mellitus XNUMX. a XNUMX. typu, by si měli dávat pozor na fazole, protože marináda a rajčatová omáčka obsahují cukr.

Jak si vybrat a skladovat fazole v konzervě?

Nejprve nezapomeňte zkontrolovat vnější stranu sklenice. Pokud je obal kovový, neměly by na něm být žádné prohlubně nebo třísky, skleněná nádoba by měla být pevně přišroubována a hermeticky uzavřena. Zkontrolujte také datum spotřeby. Pokud kupujete produkt s rezervou, pak berte pouze ty produkty, které mají maximální trvanlivost.

Je důležité vědět, že pokud je datum výroby léto, pak byly určitě použity fazole, které nebyly předtím sušeny.

Pečlivě si prostudujte složení: konzervy by měly ideálně obsahovat pouze fazole, vodu, sůl, cukr a koření nebo rajčatový protlak, šťávu nebo omáčku.

Pokud je sklenice skleněná a průhledná, můžete zhodnotit vzhled samotných fazolí: měly by být celé, středně velké, bez skvrn, teček nebo plesnivých skvrn. Barva u bílých fazolí je krémová, u červených fazolí vínovohnědá.

ČTĚTE VÍCE
Jak zakořenit řízek aktinidie?

Všechny fazole by měly být přibližně stejně velké, protože když je výrazný rozdíl, je pravděpodobné, že některé fazole budou nedovařené a jiné převařené.

Konzervované fazole skladujte jako jakékoli jiné konzervované potraviny: na chladném a tmavém místě, vyhněte se přímému slunečnímu záření.

Po otevření plechovky musí být fazole přemístěny z plechové nádoby do skleněné nebo keramické nádoby spolu se solným roztokem a těsně uzavřeny. To se děje kvůli reakci, do které vstupuje kyslík a kov, čímž se spustí oxidační proces a tím se produkt kazí.

Po otevření konzervy byste ji měli spotřebovat do XNUMX hodin. Pamatujte, že konzervované fazole nevyžadují žádné další zpracování, jsou zcela připraveny k jídlu

Co vařit s fazolemi z konzervy?

Na každém kulinářském webu najdete mnoho variant použití fazolí při vaření. Receptů je opravdu hodně, pro každý vkus, od jednoduchých jídel až po ty nejsložitější.

Uvedeme jen některé z oblíbených použití fazolí:

Za prvé, je to skvělé jako samostatná zeleninová příloha. Mnoho lidí mluví o podobnosti s bramborami, které jsou u nás tak milované.

Za druhé se s fazolemi vaří různé polévky. Rajčata, maso a zima. Některé hospodyňky připravují neklasický výklad boršče s přídavkem červených fazolí. Ale asi nejznámější polévkou je italská sezónní polévka Minestrone.

Fazole jsou běžnou přísadou do salátů. Všechny saláty se vyznačují sytostí a toho je dosaženo právě díky těmto luštěninám. Receptů je spousta. Nejjednodušší jsou fazole, vejce a klobása nebo maso, sacharidy nebo jiné lahůdky. Saláty s fazolemi jsou ochuceny majonézou, zakysanou smetanou nebo originálními omáčkami. Hodí se ke všemu. Hospodyňky často do fazolového salátu přidávají krutony, česnek a sýr. Tyto přísady dokonale doplňují hrdinku našeho článku a odhalují její chuť.

Neméně populární je gruzínský pokrm lobio. Připravuje se z fazolí a velkého výběru bylinek a koření.

Shrneme: fazole z konzervy musí mít v zásobě každá hospodyňka. Jelikož je nejen chutná, zdravá, trvanlivá a dobře skladovatelná, ale můžete s ní připravit i mnoho zajímavých a zároveň rychlých jídel.

Konzervované fazole se staly jedním z oblíbených mezi konzervovanou zeleninou. Poptávka po něm je celoročně vysoká. Dospělí i děti ji milují stejně pro její příjemnou a bohatou chuť, pro její nutriční hodnotu, pro to, jak rychle dokáže zahnat hlad – fazole velmi zasytí. Pro svou rozmanitost – na pultech obchodů najdete fazole červené i bílé, ve vlastní šťávě i v rajčatové omáčce. Pro svou jednoduchost a praktičnost se jedná o zcela hotový produkt, navíc lze fazole konzumovat jako samostatné jídlo, podávat jako přílohu nebo lze z této zeleniny připravit mnoho různých pokrmů, např. , saláty. Proto není divu, že jsou fazole mezi spotřebiteli tak ceněné.

ČTĚTE VÍCE
Jak zakrýt zahradní nábytek?

V poslední době lze na internetu najít mnoho různých diet, které jsou založeny mimo jiné na fazolových konzervách. Proto navrhujeme porozumět tomuto tématu a odpovědět na otázky: Kolik kalorií mají konzervované fazole? Jaké je jeho využití? Existuje nějaká možná škoda? Jak často a v jakém množství můžete fazole v konzervě jíst?

Začněme sortimentem. V katalogu obchodního domu K tabulce najdete následující druhy konzervovaných fazolí:

  • přírodní červené fazole;
  • červené fazole v rajčatech;
  • přírodní bílé fazole;
  • bílé fazole v rajčatech.

Jaké druhy fazolí se konzervují?

Náš článek je o výrobě potravin. Pro tyto účely výrobci používají odrůdy červených a bílých fazolí. Nejchutnějšími odrůdami fazolí, které výrobci nejčastěji používají, jsou Ledvinka, Rubín, Červená Karkulka a Španělské bílé fazole. Lze použít čerstvé i sušené fazole. V období sklizně jsou čerstvé a v zimě a na jaře se již suché fazole zavařují.

Při zavařování, jak jsme uvedli výše, lze použít různé náplně: na bázi rajčat nebo vody. Do marinády se přidává i cukr, sůl, koření nebo koření.

Důležité: při konzervování všechny fazole (čerstvé i suché) procházejí fází tepelného zpracování, aby se zničil glykosid, což je komponenta, která je nebezpečná a škodlivá pro lidské zdraví. Konzervované fazole jsou tedy pro člověka zcela bezpečným produktem. Pokud se ovšem konzervy nezkazí.

Nyní pojďme zjistit, jaké je chemické složení konzervovaných fazolí, glykemický index a jaký je jeho obsah kalorií.

Jedná se tedy o výživnou zeleninu bohatou na různé mikroelementy a vitamíny.

Fazole obsahují: vitamíny B, vitamín K, C a E, nezbytné mikroelementy pro zdraví těla: železo, selen, zinek, dále měď a mangan. Kromě toho tato zelenina obsahuje sodík, hořčík, fosfor a dokonce i draslík. Fazole jsou dobrým zdrojem vlákniny.

Energetická hodnota konzervovaných fazolí je 113 kcal na 100 gramů fazolí.

Rozdělení pro BJU je následující: 100 gramů fazolí bude obsahovat 7,5 gramů bílkovin, 0,5 gramů tuku, 20,5 gramů sacharidů.

Evidentně jste si všimli, že v zelenině je minimum tuku. To znamená, že výrobek lze klasifikovat jako dietní. Rostlinný protein obsažený ve fazolích dokonale zasytí náš organismus a je lehce stravitelný. Co se týče sacharidů, ty dodají tělu spoustu energie, ale kvůli nim má zelenina dost vysoký glykemický index – 74 konvenčních jednotek. U čerstvých fazolí je to určitě nižší, ale protože se cukr přidává do marinády během zavařování, toto číslo se zvýšilo. To znamená, že lidé s diabetes mellitus XNUMX. nebo XNUMX. typu musí být s tímto produktem opatrnější a zohledňovat glykemický index konzervovaných fazolí ve stravě.

ČTĚTE VÍCE
Jaká půda je pro opuncii potřeba?

Jaké jsou výhody konzervovaných fazolí?

Tato zelenina může mít pozitivní vliv na různé orgány a systémy v našem těle. A to vše díky svému skvělému složení.

Je na čase se blíže podívat na to, za co je který vitamín a mikroelement zodpovědný a jaké má přínosy pro lidské zdraví.

Výborný celkový posilující účinek na lidský organismus mají vitamíny skupiny B, na které jsou červené a bílé fazole bohaté. Tyto vitamíny jsou nezbytné pro správnou funkci nervového a oběhového systému, kardiovaskulárního systému, pro zdraví a krásu vlasů a pokožky a dokonce i pro funkci mozku.

Vitamin K posiluje kostní tkáň a je také zodpovědný za srážení krve.

Vitamin C je nezbytný pro posílení imunitního systému, aktivuje také proces regenerace buněk a nehtů. Zabraňuje procesu stárnutí, a proto je často nazýván vitamínem krásy.

Pro správné a stabilní fungování imunitního systému je nezbytný také selen a zinek, bez těchto stopových prvků je tělo náchylnější k útokům virů a bakterií.

Železo je důležité pro udržení správné hladiny hemoglobinu.

Konzervované fazole jsou díky vysokému obsahu aminokyselin vynikajícím antioxidantem.

Obecné výhody fazolí.

Červené fazole zvyšují hladinu hemoglobinu, stabilizují gastrointestinální trakt, mají diuretické vlastnosti, což pozitivně ovlivňuje funkci ledvin a normalizuje metabolické procesy v těle. A co se týče obsahu bílkovin, červené fazole jsou na stejné úrovni jako maso a ryby.

Bílé fazole jsou neméně zdravé. Bílé fazole stabilizují činnost centrálního nervového systému, působí v boji těla proti virům a bakteriím a dokážou stabilizovat rovnováhu voda-sůl v těle. Zlepšuje střevní mikroflóru.

Mohou vám konzervované fazole škodit?

Pouze ve vzácných případech, kdy má člověk individuální nesnášenlivost k dané zelenině nebo mikroprvkům obsaženým ve fazolích. Nebo pokud jste alergičtí na tento produkt.

Samozřejmě bychom neměli zapomínat, že jakýkoli produkt může způsobit škodu, pokud je zkažený nebo pokud ho sníte příliš mnoho.

Při nákupu jakýchkoliv konzerv si proto vždy zkontrolujte datum spotřeby, přečtěte si složení, čím méně komponentů, tím lépe. Ke konzervaci nejsou potřeba žádná zahušťovadla, barviva, zvýrazňovače vůně a chuti ani jiné konzervační látky. Zkontrolujte stav konzervy: neberte nafouklou, pomačkanou, rozbitou nebo rzí poškozenou konzervu a nekupujte konzervy s odlupujícím se štítkem.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně jíst propolis?

Je možné zhubnout na dietě konzervovaných fazolí?

Vzhledem k tomu, že na internetu je nyní mnoho různých diet, odpovíme na tuto otázku. Fazole jsou samozřejmě cennou zeleninou a jsou schváleny odborníky na výživu. Na základě vlastností fazolí, které byly popsány výše, můžeme říci, že fazole jsou vhodné pro dietní výživu: zaženou hlad na dlouhou dobu, dodají tělu dostatečné množství energie a mají bohaté složení. Stále však nedoporučujeme držet přísné diety, zejména založené pouze na jednom produktu. A pokud se rozhodnete pracovat s nadváhou, nebo se z jiných důvodů uchýlit k jakékoli dietě, pak se nejprve poraďte s kvalifikovaným lékařem.

Kolik fazolí můžete sníst denně?

Lékaři a odborníci na výživu říkají následující číslo: ne více než 300 gramů konzervovaných fazolí denně.

Odpověděli jsme na všechny základní otázky týkající se obsahu kalorií a výhod konzervovaných fazolí. Nyní se můžete rozhodnout, jak a v jakém množství tento produkt zařadit do svého jídelníčku.