Pamatujete si, jak jsme si v dětství hráli „Jedlé – nejedlé“? Co tam nebylo! Přemýšleli jste někdy o tom, zda byste měli jíst ovoce a semena bobulí? Jaký je přínos nebo naopak škoda? A pokud to můžete jíst, tak v jakém množství?

Restoran se pokusí najít odpovědi na všechny tyto otázky. kz.

Semena melounu

Málokdo dokáže potěšit semínka melounu. Jaké štěstí zažijeme, když narazíme na meloun, který nemá prakticky žádná semínka. Úplně marně! Železo, zinek, vláknina, bílkoviny – vše v tělu biologicky dostupné formě – prostě zásobárna užitečných věcí, které semínka melounu obsahují. Bylo vědecky prokázáno, že semínka melounu regulují hladinu cukru v krvi a zlepšují stav pokožky. Samozřejmě se nebavíme o skleníkových plodech.

Marhule

Ale s tímhle zrzavým soudruhem je to lepší. Ti, kteří vyzkoušeli „vnitřnosti“ skryté za tvrdou skořápkou, budou souhlasit s tím, že jsou velmi jedlé a chuťově příjemné. Málokdo však ví, že je lepší nekonzumovat meruňková jádra bez tepelné úpravy, protože v surové formě obsahují kyselinu kyanovodíkovou. Semínka ozdravte v troubě, přidejte med a sušené meruňky – voilá – velmi chutná a zdravá orientální pochoutka je hotová.

Meloun Seeds

Melounová semínka většinou nemilosrdně likvidujeme, abychom nepřekáželi při vychutnávání báječné chuti tohoto sladkého ovoce. Ale marně. V celé jejich podobě je samozřejmě nepravděpodobné, že byste získali část užitečných látek – spíše budou fungovat jako přírodní projímadlo. Pokud se ale budete snažit a důkladně to rozžvýkáte, vše užitečné se dostane dovnitř. Melounová semínka normalizují trávení a obsahují bílkoviny, fosfor, vitamín A a draslík.

Hrozny a granátové jablko

Jaké procento lidí polyká hroznová semínka bez žvýkání? Většina. A to je zásadně špatně. Je tak vlastní přírodě, že díky přítomnosti tvrdé skořápky nejsou kosti stráveny a jsou vylučovány z lidského nebo zvířecího těla ve své původní podobě. Nicméně i tak slouží jako vláknina. Hroznová semínka mají vynikající antioxidační vlastnosti. Ale neměli byste je žvýkat po hrstech – je lepší vyrobit si zdravou tinkturu.

Jádra granátového jablka jsou bohatá na vitamín E a mastné kyseliny. Budou dokonale absorbovány lidmi bez problémů s gastrointestinálním traktem.

ČTĚTE VÍCE
K čemu slouží majoránkové koření?

Kiwi

Málokdo se zabývá odstraňováním malých černých semínek z plodů kiwi. To nám však nebrání zmínit se o jejich blahodárných vlastnostech. Vitamín E, který hlídá naše mládí a krásu, tato semínka naplňuje až po okraj, stejně jako omega 3 mastné kyseliny, které úspěšně bojují se záněty. Pravidelná konzumace kiwi pomáhá zmírnit otoky z očí.

Citrusové plody

Hořká a nepříjemná chuť semen citronu a pomeranče pochází z kyseliny salicylové, hlavní složky aspirinu. Pokud chcete bezpečné přírodní pilulky na bolest hlavy, klidně je žvýkejte. Ano, je to nepříjemné, ale kdo řekl, že léčba je zábavná? Pomerančová semínka obsahují vitamín B17, který pomáhá v boji proti plísňovým onemocněním a dokonce i rakovině. Pamatujte, že pro aktivaci režimu „ambulance“ je nutné semena nejprve rozžvýkat.

Datlové jámy

No, tady evidentně nečekáte žádnou výhodu. A opět marně! Datlové pecky obsahují více bílkovin a zdravých tuků než samotná dužina. Je vynikajícím zdrojem selenu, mědi, draslíku a hořčíku. Prášek z datlových jader se používá k léčbě žaludečních onemocnění a zánětlivých onemocnění.

Kosti, ty bys neměl

Co je ale lepší nejíst vůbec, jsou pecky z broskví, švestek, třešní a nektarinek. Obsahují látku, která se při žvýkání mění na zdraví nebezpečný kyanid. Tuto látku obsahují i ​​semena jablek a hrušek, ale v mnohem menším množství, které našemu tělu neškodí. Semena avokáda mohou také způsobit alergickou reakci.

Jak vidíme, semena plodů obsahují prospěšné i škodlivé látky. Vyberte si správné produkty a pamatujte na hlavní pravidlo: „Nepřehánějte!“ Být zdravý!