Dietní jídlo není důvodem vzdávat se takové radosti jako sladkosti. Úplným vyloučením rychlých sacharidů můžete snadno zhubnout. Některé dezerty se ale dají jíst, i když je vaším cílem zhubnout.

Výhody Zephyr Marmeláda
Nutriční fakta
Obsah kalorií, mg 326 321
Bílkoviny, mg 800 100
Sacharidy, g 80 79
Tuky, mg 100
Vitamíny
B2, mg 0,02
PP, mg 0,2 0,017
Macronutrienty
Vápník, mg 25 4
Hořčík, mg 6 2
sodík, mg 27 91
Draslík, mg 46 4
Fosfor, mg 12 1
Stopové prvky
Železo, mg 1,4 0,4

Mezi tyto sladkosti patří marmeláda a čokoláda. Budou úspěšnou náhradou za náš oblíbený karamel, dorty, pečivo a další pochoutky. Samozřejmě je důležité jíst sladkosti v omezeném množství.

Navzdory tomu, že oba druhy sladkostí obsahují cukr, neobsahují tuk – proto odborníci na výživu doporučují marshmallow a marmeládu. Zejména pro ty, kteří si svůj život bez pamlsků nedokážou představit.

Pojďme zjistit, co je zdravější – marshmallows nebo marmeláda?

Výhody marmelády

Marmeláda je dezert, který se připravuje na bázi želírovacího činidla (želatina, pektin nebo agar-agar), dále ovocného pyré a krystalového cukru. Existuje několik typů: list, ovoce a bobule, žvýkací a lisované. Mezi prospěšné vlastnosti marmelády patří:

  • snížení hladiny cholesterolu v krvi;
  • snížený obsah kalorií;
  • mírný projímavý účinek, pomáhá s funkcí jater;
  • pomoc při odstraňování těžkých kovů a toxinů;
  • stimulace duševní činnosti a zlepšení nálady a výkonnosti;
  • vysoký obsah kolagenu, zlepšený stav vlasů a pokožky;
  • zvýšená imunita díky kyselině askorbové v kompozici;
  • vysoký obsah vitamínů a minerálů, protože dezert je vyroben z ovoce;
  • prevence aterosklerózy.

Další zajímavou vlastností marmelády je prevence aterosklerózy. Pochoutka také napomáhá fungování trávicího traktu. Pokud ve složení najdete agar-agar, můžete si být jisti vysokým obsahem vitamínů, minerálních solí a jódu.

Na rozdíl od marshmallow obsahuje marmeláda vitamíny a prospěšné mikroelementy. Nejlepší je kupovat dezert bez cukrové posypky – má totiž méně kalorií.

Výhody marshmallows

Marshmallow je lehká, vzdušná pochoutka vyrobená z jablečného pyré. Kromě něj ve složení najdete zahušťovadla, sirup a vaječný bílek. Zahušťovadla jsou všechny stejné přísady jako v případě marmelády: agar-agar, želatina, pektin. Právě tato složka určuje, jak zdravý je konkrétní druh marshmallow. Mezi jeho hlavní vlastnosti:

  • bez tuků;
  • zvýšený výkon, ochrana před stresem;
  • obnova pojivových tkání a podpora muskuloskeletálního systému;
  • normalizace ústní mikroflóry, bezpečnost pro zuby;
  • zvýšený obsah jódu, železa a vápníku;
  • normalizace hladiny cholesterolu v krvi.
ČTĚTE VÍCE
Jak chránit sazenice před slimáky?

Pektin, který je součástí pochoutky, je bohatý na řadu užitečných látek, včetně draslíku, fosforu a železa. Neobsahují tuky, a tak si na marshmallow pochutnají i ti, kteří mají vysokou hladinu cholesterolu v krvi.

Je lepší nekupovat marshmallows na bázi želatiny, protože mají více „gumovou“ chuť a vyšší obsah kalorií.

Kontraindikace

Měli byste být obzvláště opatrní, pokud máte:

  • alergie na složky ve složení (například pokud jste alergičtí na vejce, nesmíte jíst marshmallows);
  • srdeční problémy a cukrovka (můžete si vybrat dezerty obsahující fruktózu);
  • selhání ledvin, zvýšená srážlivost krve nebo tromboflebitida (zákusky na bázi želatiny pro vás nejsou vhodné).

Pokud vám dietu připravuje lékař, je lepší výběr sladkostí koordinovat s ním. Výživový poradce vám pomůže vyhnout se chybám při výběru stravy a zakoupit ty nejzdravější pochoutky dostupné v obchodech.

Jak jíst sladkosti při dietě

Dezert je vždy samostatné jídlo. Nesmí se zapíjet vodou ani čajem (nápoj je lepší vypít půl hodiny po dezertu). Díky vysoké rychlosti zpracování cukru se při absenci fyzické aktivity rychle mění na tuk.

Před obědem je proto nejlepší sníst kousek marshmallow nebo marmelády. Odpoledne je lepší vyloučit všechny potraviny obsahující jednoduché sacharidy. Po dvanácté hodině odpoledne svačte zeleninu a také potraviny bohaté na vlákninu a bílkoviny.

Kolik marshmallows a marmelády můžete sníst za den?

Konzumace těchto produktů v neomezeném množství je samozřejmě nepřípustná. Marmelády a marshmallow obsahují ve srovnání s jinými sladkostmi malé množství kalorií (330-350 na 100 gramů), ale stále je to poměrně velké číslo.

Odborníci na výživu doporučují jíst ne více než 30 g sladkostí denně. To je maximální počet sladkostí za den. Pro kontrolu hmotnosti a příjmu kalorií je lepší pořídit si speciální kuchyňské váhy.

Mimochodem, při výběru balíčku se zdravým dezertem věnujte pozornost obsahu kalorií konkrétního produktu. Existuje mnoho výrobců a každý z nich dodržuje svůj jedinečný recept na výrobu marshmallow nebo marmelády. Kromě našlehaných bílkovin a přírodní ovocné šťávy může cukrářský výrobek obsahovat složky, které nejsou nejzdravější.

Co si vybrat?

Blahodárné vlastnosti marshmallow a marmelády jsou obecně podobné, mají téměř stejný obsah kalorií (přibližně 326 a 321 kilokalorií). Proto jsou oba dezerty považovány za jeden z nejméně kalorických.

ČTĚTE VÍCE
Jak poznáte, že je růžový losos čerstvý?

Při výběru mezi dvěma sladkostmi věnujte zvláštní pozornost jejich složení. Kromě:

  • vyvarujte se lepkavých marshmallows nebo marmelád – s největší pravděpodobností byly skladovány ve špatných podmínkách;
  • nezapomeňte, že příliš světlé sladkosti jsou obvykle obarveny škodlivými barvivy;
  • Marshmallows v čokoládě mají vyšší obsah kalorií, často také způsobují alergické reakce;
  • ujistěte se, že marshmallow neobsahuje kyselinu citronovou – takový dezert způsobí problémy s gastrointestinálním traktem.

Nejzdravější marshmallow a marmeláda jsou ty, které obsahují pouze ovocné složky a agar-agar. Vyberte si delikatesu podle své chuti a neodepřete si potěšení z dezertu!

A na našem webu si můžete objednat přírodní nízkokalorické sladkosti od ruských výrobců. Chcete-li to provést, vyberte si na webu produkty, které se vám líbí, a objednejte online nebo telefonicky. V případě dotazů se obraťte na konzultanty SladRus: pomohou a poradí.