Jak víte, jíst hodně „těžkého“ jídla před spaním je špatný nápad. To téměř vždy vede ke špatné kvalitě spánku, špatnému zdraví po ránu a někdy k nočním můrám a dalším nepříjemným nočním pocitům. Před spaním byste si ale neměli odmítat žádné jídlo. Navíc existují produkty, které mají pozitivní vliv na kvalitu spánku člověka!

1. Mandle

Mandle jsou vynikajícím zdrojem mnoha živin: fosforu, manganu, riboflavinu (vitamín B2). Jíst několik mandlí denně je dobrým preventivním opatřením pro cukrovku a srdeční choroby. Mandle mají velký vliv na kvalitu spánku také díky tomu, že obsahují látky, které pomáhají tělu produkovat melatonin, spánkový hormon. Neměli byste jíst hodně – stačí 8-10 kusů (25-30 gramů).

2. Heřmánkový čaj

Heřmánkový čaj ovlivňuje ospalost nepřímo: heřmánek uklidňuje nervový systém, snižuje úzkost a deprese a zmírňuje záněty. Tento proces však není okamžitý. Četné studie ukazují, že blahodárných účinků heřmánkového čaje se dosáhne přibližně po 4 týdnech každodenního pití.

3. Turecko

Podle vědeckých výzkumů malá část krůty podporuje ospalost. To se vysvětluje tím, že krůta obsahuje aminokyselinu tryptofan, klíčovou složku, která podporuje tvorbu melatoninu. Nemusíte jíst ani moc, stačí malá porce 100–150 gramů.

4. Kiwi

To je pravděpodobně to nejlepší, co můžete před spaním jíst. Kiwi je nízkokalorické a zároveň velmi bohaté na vitamíny a minerály bobule (ano, ano, je to bobule!). Užívání 1 nebo 2 malých kiwi před spaním vám pomůže usnout mnohem rychleji a spát lépe a déle. Velmi doporučujeme!

5. Pravá třešňová šťáva

Klíčové slovo je „skutečné“. Mluvíme zde o šťávě získané přímo z třešní. Šťáva z krabiček (rekonstituovaná) nebude mít žádný vliv na spánek, bez ohledu na to, jak přírodní se může zdát chuť. Pro zdravý spánek potřebujete kyselou, čerstvě získanou šťávu, kterou doma získáte jedině tak, že třešně sami hodíte do odšťavňovače. Ta práce ale stojí za to, zvláště pokud při usínání často škubnete pocitem pádu. Třešňová šťáva pomůže vyrovnat se s tímto problémem.

6. Bílá rýže

Hlavní rozdíl mezi bílou rýží a hnědou rýží je ten, že bílá rýže má nízký obsah vlákniny, živin a antioxidantů. Pokud se však bavíme o kvalitě spánku, pak je prospěšná právě bílá rýže. Jde o to, že obsahuje látky nezbytné pro zdravý spánek: mangan, thiamin, kyselinu listovou. Stačí sníst pouhých 100 gramů bílé rýže (samozřejmě již uvařené) a zdravý spánek je zaručen.

ČTĚTE VÍCE
Jak se včely nakazí Nosemou?

7. Tučné ryby

Téměř každá tučná ryba je zásobárnou látek nezbytných pro tělo. Výjimečný obsah vitamínu D a omega-3 mastných kyselin má obrovský potenciál zlepšit kvalitu spánku. Zvyšují produkci serotoninu, který podporuje produkci chemických látek ovlivňujících kvalitu spánku. Vědecké výzkumy potvrzují výhody tučných ryb: muži, kteří před spaním snědli 200–300 gramů lososa atlantického, usnuli v průměru o 10 minut rychleji než muži, kteří před spaním jedli kuřecí, hovězí nebo vepřové maso. Může se zdát, že 10 minut je málo, ale ve skutečnosti je to skvělý výsledek. Usnout za 5 minut a za 15 minut (třikrát rychleji!) jsou radikálně odlišné věci.

Mezi další potraviny, které mohou zlepšit míru spánku, patří mléko, banány, ovesné vločky a tvaroh. To vše můžete jíst před spaním (ale jen v malém množství!).

Internetový obchod MoltoBene nabízí široký výběr ortopedických matrací na pohovky a postele, různé potahy, kvalitní komponenty a náhradní díly pro opravy a údržbu čalouněného nábytku.

Také v katalogu čalouněného nábytku je mnoho typů sedacích souprav a křesel.

Mandle jsou skutečným přírodním zázrakem, protože jsou bohaté na vitamíny a minerály včetně vitamínu E, hořčíku, zinku, vápníku a omega-3 mastných kyselin.

Navíc jeho obal obsahuje inhibitor enzymu, který působí jako ochranná bariéra pro semeno, dokud není řádně hydratováno pro proces klíčení. Namáčení tento enzym aktivuje.

Měli byste vzít jednu část ořechů a zalít dvě části horkou převařenou vodou, přidat 1 lžičku mořské soli na 1 šálek mandlí. Promíchejte a nechte 12 hodin na místě chráněném před slunečním zářením, nádobu můžete nechat přes noc. Poté se mandlová voda slije, ořechy se důkladně omyjí a vysuší.

Tělo namočené mandle snadno stráví a vstřebá jejich živiny. Zde jsou zdravotní přínosy konzumace mandlí:

1) Dodává energii

Denní konzumace hrsti mandlí dodává tělu energii, zatímco měď, mangan a riboflavin zlepšují metabolismus.

2) Reguluje krevní tlak

Draslík je účinný při regulaci krevního tlaku a tyto ořechy mají také nízký obsah sodíku, což pomáhá regulovat kolísání krevního tlaku.

3) Podporuje zdraví srdce

Namočené mandle mají vysoký obsah draslíku, mononenasycených tuků, bílkovin a draslíku, které jsou dobré pro zdraví srdce. Kromě toho mandle zklidňují záněty, které poškozují tepny, vitamín E snižuje riziko srdečních onemocnění a hořčík zabraňuje náhlým infarktům.

ČTĚTE VÍCE
Jak nejlépe vytápět daču v zimě?

4) Reguluje hladinu cholesterolu

Vitamin E a vápník kontrolují hladinu cholesterolu.

5) Poskytuje pevnost kostí

Mandle jsou bohaté na sloučeniny, které posilují kosti a zuby a také pomáhají předcházet osteoporóze.

7) Zlepšuje funkci mozku

Mandle jsou bohaté na živiny, které zlepšují funkci mozku. Například riboflavin a L-karnitin zlepšují mozkovou aktivitu v nervových drahách a snižují riziko rozvoje Alzheimerovy choroby.

Mandle jsou skutečným přírodním zázrakem, protože jsou bohaté na vitamíny a minerály včetně vitamínu E, hořčíku, zinku, vápníku a omega-3 mastných kyselin.

Navíc jeho obal obsahuje inhibitor enzymu, který působí jako ochranná bariéra pro semeno, dokud není řádně hydratováno pro proces klíčení. Namáčení tento enzym aktivuje.

Měli byste vzít jednu část ořechů a zalít dvě části horkou převařenou vodou, přidat 1 lžičku mořské soli na 1 šálek mandlí. Promíchejte a nechte 12 hodin na místě chráněném před slunečním zářením, nádobu můžete nechat přes noc. Poté se mandlová voda slije, ořechy se důkladně omyjí a vysuší.

Tělo namočené mandle snadno stráví a vstřebá jejich živiny. Zde jsou zdravotní přínosy konzumace mandlí:

1) Dodává energii

Denní konzumace hrsti mandlí dodává tělu energii, zatímco měď, mangan a riboflavin zlepšují metabolismus.

2) Reguluje krevní tlak

Draslík je účinný při regulaci krevního tlaku a tyto ořechy mají také nízký obsah sodíku, což pomáhá regulovat kolísání krevního tlaku.

3) Podporuje zdraví srdce

Namočené mandle mají vysoký obsah draslíku, mononenasycených tuků, bílkovin a draslíku, které jsou dobré pro zdraví srdce. Kromě toho mandle zklidňují záněty, které poškozují tepny, vitamín E snižuje riziko srdečních onemocnění a hořčík zabraňuje náhlým infarktům.

4) Reguluje hladinu cholesterolu

Vitamin E a vápník kontrolují hladinu cholesterolu.

5) Poskytuje pevnost kostí

Mandle jsou bohaté na sloučeniny, které posilují kosti a zuby a také pomáhají předcházet osteoporóze.

7) Zlepšuje funkci mozku

Mandle jsou bohaté na živiny, které zlepšují funkci mozku. Například riboflavin a L-karnitin zlepšují mozkovou aktivitu v nervových drahách a snižují riziko rozvoje Alzheimerovy choroby.