Vyplatí se pořídit gril na vaření masa, ryb, drůbeže, zeleniny a dalších produktů? Je toto jídlo opravdu zdravá strava? Jak grilovat ty nejchutnější a aromatické pokrmy? Lze zařízení často používat? Vyvstává mnoho otázek. Podívejme se na vlastnosti zařízení a zjistěte, zda je nutné jej zakoupit pro použití na ulici nebo doma. Má konzumace takových pokrmů nějaké výhody a jaké škody mohou způsobit?

Výhody grilovaného jídla

Grilování je celkem snadné. Dokonce i kuchaři, kteří se považují za začátečníky, budou schopni vytvořit chutné jídlo ze známých produktů. Pod vlivem vysoké teploty můžete rychle připravit pokrm z masa, zeleniny, kuřecího masa, ryb bez použití živočišného tuku nebo slunečnicového oleje. Odmítnutí takových přísad vám umožní snížit kalorický obsah vaší stravy. Proto si nelze představit zdravou a správnou stravu bez použití grilu. Výhody takto připraveného jídla jsou následující:

  • zachování živin ve výrobcích, které jsou podrobeny tepelnému zpracování;
  • méně tuku (neabsorbuje se do jídla, protéká roštem);
  • není třeba používat velké množství oleje;
  • aktivní odpočinek při vaření venku;
  • Doplňky, jako je olivový olej, zlepšují zdraví trávicího systému.

Zachování maximálního množství mikroživin a látek je dosaženo krátkodobým působením teploty na připravované produkty. Nepřítomnost tuku na vaření je klíčem k nižšímu obsahu kalorií v hotovém pokrmu. Grilování venku obvykle zahrnuje intenzivní aktivitu s rodinou nebo přáteli. Hry a zábava na čerstvém vzduchu působí blahodárně na pohodu lidí. Pokud se bavíme o obyvatelích města, kteří vedou především sedavý způsob života, pořídit si gril a vyrazit do přírody je prostě nutné!

Grilovaná zelenina se doporučuje lidem, kteří mají gastrointestinální onemocnění. Odborníci na výživu doporučují jíst taková jídla pro ty, kteří chtějí zhubnout a vrátit svou tělesnou hmotnost zpět do normálu. Grilovaná jídla jsou velmi prospěšná pro sportovce. Koneckonců, kteří zažívají vážnou fyzickou námahu, potřebují přijímat maximální množství užitečných látek a prvků z potravy.

Nebezpečí grilovaného jídla

Můžete se rychle naučit, jak správně a výhodně grilovat různé potraviny. Někteří lidé však váhají a neodvažují se koupit takové zařízení na venkovskou dovolenou. Co jim v tom brání? Ve většině případů někdo prostě někde řekl nebo napsal, že takové jídlo je zdraví škodlivé. Je to pravda? Pojďme na to přijít.

ČTĚTE VÍCE
Co je nakládaná okra?

Grilovaná jídla jsou považována za zdravé jídlo. Opakované studie prokázaly, že při dodržení pravidel provozu a údržby zařízení spolehlivě plní své funkce – připravuje produkty při zachování užitečných látek. Je používáním zařízení nějaké škody? Pojďme si vyjmenovat nevýhody:

  • používání kuchyňských tuků přispívá k výskytu karcinogenů v potravinách, které představují zdravotní riziko;
  • nedodržení pravidel vaření může vést k otravě (například nedostatečná tepelná úprava masa nebo ryb);
  • Grilované maso nemůžete jíst každý den;
  • Nepřipravujte potraviny, které nelze předem rozmrazit;
  • Porušení pokynů pro používání zařízení může způsobit popáleniny.

Pokud jde o první bod, stojí za to objasnit – vaření jídla na grilu znamená nepřítomnost přidávání rostlinného oleje a živočišného tuku. Pokud kuchař používá tyto látky, pak by jejich použití mělo být minimalizováno. Neměli byste nadměrně používat různé druhy koření a koření. Ve velkém množství takové přísady také poškozují tělo.

Co potřebujete vědět o designu moderních grilů

Instalace zvaná gril má speciální design. Externě je to hluboký kotel vyrobený z vysoce pevného kovu s rošty instalovanými v různých úrovních. Většina modelů na trhu je vybavena víkem. Na těle moderních verzí jsou police a držáky, které jsou navrženy tak, aby vyhovovaly různým kuchařským nástrojům (lžíce, kleště, špachtle atd.). Některé modely zařízení mají teploměr, který slouží jako regulátor a regulátor teploty uvnitř nádoby.

Nejběžnější typy grilů jsou:

  • elektrický. Výhodou této možnosti je absence kouře a univerzálnost (vaření, ohřev, dušení, rozmrazování). Zařízení běží na elektřinu;
  • uhličitý. Zařízení pracuje s využitím tepla generovaného spalováním uhlí. Jedná se o klasickou možnost, která si díky své spolehlivosti a trvanlivosti získala zaslouženou popularitu.
  • plyn. Zařízení pracuje s plynem dodávaným z tlakové láhve nebo plynovodu. Výhodou je, že jednotka je připravena k použití během několika minut po zapnutí. Může být použit v bytě nebo ve venkovském domě.

V závislosti na způsobu instalace se grily dělí na dva typy. První možností jsou stacionární zařízení, která se montují na konkrétní místo. Obvykle se jedná o těžké a velké modely, které zahrnují základnu, pracovní plochu, spojovací prvky, police a další zařízení. Druhou možností jsou mobilní instalace. Díky své skladnosti a nízké hmotnosti je lze přemístit na jakékoli místo, vzít s sebou do přírody, na rekreaci, rybaření atd.

ČTĚTE VÍCE
Kdy sklízet mořské hrozny?

Bezpečnostní pravidla

Chcete-li zajistit, aby příprava kulinářských mistrovských děl přinesla pouze pozitivní emoce, dodržujte několik jednoduchých, ale povinných pravidel pro používání zařízení. Musí být umístěn na stabilním vodorovném povrchu. V blízkosti zařízení by se neměly zdržovat malé děti nebo domácí zvířata. Další pravidlo se týká použití oleje. Pokud nemůžete připravit pokrm bez použití kuchyňského oleje, musíte rošt předem ošetřit olejem. To lze provést pomocí houby, hustého hadříku nebo ručníku.

K uhašení plamene by se neměla používat voda. Provoz zařízení je možný pouze v blízkosti hořlavých předmětů. Je velmi snadné předejít popálení rukou při přípravě jídla. Kuchař by měl používat tepelně odolné rukavice. Zde jsou základní doporučení, podle kterých si můžete grilování pokrmů užít.

Tajemství vaření chutných jídel

Je na vás, abyste se rozhodli, co vařit na grilu, maso, zeleninu, ryby, dezerty. Nicméně stojí za to dodržovat několik doporučení, které vám pomohou vytvořit lahodná kulinární mistrovská díla. Zde jsou tajemství, která sdílejí zkušení kuchaři:

  • Po předchozím použití gril důkladně vyčistěte;
  • nezapomeňte předehřát zařízení na požadovanou teplotu;
  • Nezapalujte zařízení pomocí alkoholu (jeho páry se přenášejí do produktů);
  • pokud musíte maso vařit, měli byste ho předem vyjmout z lednice;
  • musíte sledovat teplotu grilovaných potravin (můžete si koupit teploměr);
  • Při vaření ryb je nutné použít fólii, aby se zachovala šťavnatost produktu.

Samostatná rada se týká zeleniny. Nejlepší možností je vybrat takové, které nevyžadují dlouhou přípravu a neobsahují významné množství vody. Na grilování se obvykle hodí lilek, paprika, kukuřice a cuketa. S tímto zařízením se k vaření nepoužívá pouze zelenina. Výbornou variantou je čerstvé ovoce (ananas, broskve, švestky).

Jak vybrat gril

Moderní grily se liší materiály, které výrobci používají při výrobě, funkčností a cenou. Po výběru ideální možnosti pro sebe ji můžete používat po mnoho let a připravovat lahodné, neobvykle aromatické a zdravé pokrmy pro vaši rodinu, blízké a přátele.

Pokud dáváte přednost outdoorovým aktivitám, zvažte pořízení přenosného grilu na dřevěné uhlí. Zařízení je malých rozměrů a lze jej přepravovat v autě. Jeho použití je pohodlné a nezpůsobuje mnoho problémů s čištěním a údržbou. Pro použití na venkově nebo ve venkovském domě je vhodný gril na plyn nebo elektřinu.

ČTĚTE VÍCE
Jaká bylinka zmírňuje alergie?

Věnujte pozornost doplňkovému příslušenství. Řeč je o pokeru, kleštích, špachtlích, čistících prostředcích, kartáči, roštech. Stanou se spolehlivými pomocníky kuchaře, usnadňují a zjednodušují proces vaření.

Výběr spolehlivého a funkčního grilu, jehož použití přinese pouze výhody, je zodpovědný úkol, který vyžaduje pečlivé prostudování nabídek výrobců s ohledem na vaše preference a místo, kde bude zařízení používáno. Pokud si toto zařízení pořídíte, nebudete litovat! Vždyť chuť a vůně grilovaných pokrmů se nedá s ničím srovnat!

Grilovaná jídla na první pohled vypadají zdravě, protože neobsahují olej a nevytéká z nich tuk po celém talíři. Ale je tomu skutečně tak?
Co nám vědci mohou říci o výhodách takového jídla? Na jedné straně grilování potravin nevyžaduje přidání oleje nebo obalování, které může obsahovat další kalorie a cholesterol. Na druhou stranu ne všechny produkty lze správně a zdravě uvařit na grilu.

Většina z nás miluje naše steaky tlusté, šťavnaté a dobře propečené. Pokud to není o vás, můžete tento odstavec přeskočit, ale pro všechny ostatní je vhodné pamatovat na to, že to není správná volba. Jde o to, že tající tuk odkapávající z tučného masa na žhavé uhlí v grilu při spalování vytváří sloučeniny obsahující polyaromatické uhlovodíky. A ukousnete si lahodný smažený kousek kebabu, vlastně namočený v heterocyklických aminech. Podle laboratorních studií a experimentů mohou takové produkty spalování způsobit poškození DNA a zvýšit riziko rakoviny.

Přiznejme si, že pokaždé, když gril rozsvítíte, nesmažíte na něm libové kuřecí nebo cuketové plátky. Připravíte si kilogramy vepřových kebabů, kalorické tučné klobásy, které obsahují obrovské množství tuku, cholesterolu a jsou pro tělo zcela nezdravé, doplňujete je o omáčky a salátové dresinky s obsahem cukru.

Ale můžeme udělat grilování zdravější. Po přečtení informací výše není třeba zoufat, protože vyrazit do přírody s grilováním je skvělý způsob, jak strávit teplý letní večer. Z vaření na grilu můžete získat velké potěšení, hlavní věcí je vybrat ty správné produkty.

Jak můžete udělat grilované nebo grilované maso zdravější?

1) Vyhněte se omáčkám obsahujícím cukr. Možná si neuvědomujete, že kečup, majonéza, barbecue omáčka nebo česneková omáčka, ve které jste zvyklí maso marinovat, dost škodí kvůli velkému množství cukru, které obsahují. Otevření každého balení omáčky doslova zasáhne vaši slinivku. Udělejte si piknik zdravější tím, že si připravíte vlastní omáčku a místo cukru přidáte přírodní sladidlo.

ČTĚTE VÍCE
Proč jehličnatý strom žloutne?

2) Připravte si ovoce a zeleninu. Každý z nás by měl jíst velké množství zeleniny a ovoce, které se při grilování stávají chutnějšími a atraktivnějšími i pro ty, kteří je nemají rádi syrové. Ovoce a zelenina nám poskytuje obrovské výhody, snižuje riziko mrtvice, infarktu a obezity a mimo jiné je mnohem zdravější grilovat než maso, protože při vaření nevytváří tuk.

3) Další užitečný tip – kupujte libové maso, snažte se minimalizovat množství tuku kapajícího na uhlí. Nejjednodušší je oříznout kůži a viditelný tuk z kousků masa. Ano, všichni víme, že vrstva sádla vypadá při vaření chutněji a lépe voní, ale je čas postarat se o své zdraví!

4) Pokud chcete zlepšit chuť libového masa, pak ho jednoduše marinujte. Pokud chcete, můžete dokonce nakládat ovoce a zeleninu. Vědci zjistili, že je možné snížit škodlivé množství karcinogenů v pokrmu marinováním masa, protože marináda navíc zvlhčuje produkt a zabraňuje tvorbě smažené kůrky. Pokud si připravíte nízkotučnou marinádu, nebo ještě lépe takovou, která obsahuje citronovou šťávu, víno, sójovou omáčku, med a česnek, můžete si být jisti, že vyberete správně.

5) Čím déle váš pokrm leží na grilu, tím více produktů spalování se do něj absorbuje. Tomu se lze vyhnout tím, že potraviny předem nakrájíte na malé kousky, aby se rychleji uvařily a dlouho nenasávaly kouř z uhlíků. Vynikající možností pro kebab by byly krevety, mušle, jemně nakrájené ryby, paprika, houby, cibule nebo cherry rajčata.