Syrové zelí, mrkev, zelená cibule, jablka s odstraněnými semeny nakrájíme a dochutíme citronovou šťávou, máslem, sirupem z kompotované konzervy, cukrem, vínem a zakysanou smetanou. Konzervované ovoce se nakrájí na plátky a položí navrch, aby ozdobil salát. Doporučuje se používat kompoty světlé barvy (jablka, broskve atd.).

Pomocí kalkulačky receptů v aplikaci „Moje zdravá strava“ si můžete vytvořit svůj vlastní recept zohledňující ztrátu vitamínů a minerálů.

Chemické složení a nutriční analýza

Výživa a chemické složení “Vitamínový salát – 2”.

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 113.7 kcal 1684 kcal 6.8% 6% 1481 g
Proteiny 1.4 g 76 g 1.8% 1.6% 5429 g
Tuky 7.7 g 56 g 13.8% 12.1% 727 g
Sacharidy 10.3 g 219 g 4.7% 4.1% 2126 g
Dietní vlákna 1.9 g 20 g 9.5% 8.4% 1053 g
Voda 87.5 g 2273 g 3.8% 3.3% 2598 g
Organické kyseliny 1 g ~
Ash 0.7 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 2300 μg 900 μg 255.6% 224.8% 39 g
Retinol 2.3 mg ~
Vitamín B1, thiamin 0.04 mg 1.5 mg 2.7% 2.4% 3750 g
Vitamín B2, riboflavin 0.06 mg 1.8 mg 3.3% 2.9% 3000 g
Vitamín B4, cholin 16.9 mg 500 mg 3.4% 3% 2959 g
Vitamin B5, pantotenik 0.2 mg 5 mg 4% 3.5% 2500 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.1 mg 2 mg 5% 4.4% 2000 g
Vitamín B9, folát 8.8 μg 400 μg 2.2% 1.9% 4545 g
Vitamín B12, kobalamin 0.05 μg 3 μg 1.7% 1.5% 6000 g
Vitamín C, askorbová 23.1 mg 90 mg 25.7% 22.6% 390 g
Vitamín D, kalciferol 0.02 μg 10 μg 0.2% 0.2% 50000 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 2 mg 15 mg 13.3% 11.7% 750 g
Vitamín H, biotin 0.7 μg 50 μg 1.4% 1.2% 7143 g
Vitamín PP, NE 0.8324 mg 20 mg 4.2% 3.7% 2403 g
Niacin 0.6 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 264.3 mg 2500 mg 10.6% 9.3% 946 g
Vápník, Ca 47.4 mg 1000 mg 4.7% 4.1% 2110 g
Hořčík, Mg 19.4 mg 400 mg 4.9% 4.3% 2062 g
Sodík, Na 22.7 mg 1300 mg 1.7% 1.5% 5727 g
Síra, S 16.1 mg 1000 mg 1.6% 1.4% 6211 g
Fosfor, P 36.8 mg 800 mg 4.6% 4% 2174 g
Chlor, Cl 38.5 mg 2300 mg 1.7% 1.5% 5974 g
Stopové prvky
Hliník, Al 302.5 μg ~
Bor, B 195.1 μg ~
Vanad, V 23.8 μg ~
Železo, Fe 1.2 mg 18 mg 6.7% 5.9% 1500 g
Jód, I 3.6 μg 150 μg 2.4% 2.1% 4167 g
kobalt, spol 2.2 μg 10 μg 22% 19.3% 455 g
Lithium, Li 1.4 μg ~
Mangan, Mn 0.127 mg 2 mg 6.4% 5.6% 1575 g
Měď, Cu 105.7 μg 1000 μg 10.6% 9.3% 946 g
Molybden, Mo 11.5 μg 70 μg 16.4% 14.4% 609 g
Nikl, Ni 10.9 μg ~
Rubidium, Rb 19.6 μg ~
Selen, Se 0.04 μg 55 μg 0.1% 0.1% 137500 g
Fluor, F 20.7 μg 4000 μg 0.5% 0.4% 19324 g
Chrome, Cr 3.6 μg 50 μg 7.2% 6.3% 1389 g
Zinek, Zn 0.3176 mg 12 mg 2.6% 2.3% 3778 g
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.3 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 6.1 g ~
ČTĚTE VÍCE
Dá se přitlačit na šroubovák?

Energetická hodnota Vitamínový salát – 2 je 113,7 kcal.

Hlavní zdroj: Internet. Přečtěte si více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

  • Hlavní stránka
  • Recepty na zdraví
  • Užitečné produkty
  • Kontaktujte nás
  • O nás
  • Mapa stránek

Výhody zelného salátu bohatého na vitamíny

09:43 od Eleny moudré 8 komentářů

Zelí je jedinečný produkt a sklad užitečných vitamínů a mikroelementů pro lidské tělo. Je bohatý na vitamíny, které jsou nezbytné pro normální fungování těla. U nás je nejoblíbenější bílé zelí, které je bohaté na vitamín C. Čerstvé vitamínové saláty z bílého zelí se zeleninou nasytí vaše tělo nezbytnými vitamíny a vlákninou.

Důležitým pravidlem při přípravě vitamínových salátů je, že je nejlepší je připravit před konzumací, aby se uchovaly vitamíny, protože vitamín C se při kontaktu se vzduchem rychle ničí. Vitamínový salát je užitečný zejména proto, že obsahuje pouze čerstvou tepelně neupravenou zeleninu, takže tělo dostane maximum vitamínů.

Zvažte složení vitamínů a výhody zelí pro lidské tělo.
vitamin C

Čerstvé bílé zelí dokáže doplnit nedostatek vitaminu C. Právě kvůli nedostatku vitaminu C v těle se zvyšuje únava, zimnice, klesá koncentrace, časté je nachlazení. Mimochodem, vitamín C si tělo nevyrábí, ale pochází pouze z potravy.

Vitamin B1

Bílé zelí je bohaté na látky, které normalizují metabolismus a pomáhají spalovat stávající tukové zásoby, takže je velmi účinné při hubnutí. Vitamin B1 obsažený v květáku lze považovat za dar z nebes pro obézní lidi, protože se nachází hlavně v chlebu a pečivu a přispívá k nadměrnému přibírání na váze.

Vitamin K

Pro udržení krve v dobré kondici je nutné obohatit svůj jídelníček o květák, zejména v kombinaci s rajčaty, protože vitamín K obsažený v zelí může zlepšit kvalitu krve.

Vitamin PP

Vitamín PP je pro tělo nezbytný pro dobré fungování trávicího traktu a při pravidelné konzumaci na vitamíny bohatých salátů z bílého zelí nebudete mít v těle nedostatek vitamínu PP. Mimochodem, vitamín PP se v zelí uchovává i po tepelné úpravě a zavařování.

ČTĚTE VÍCE
Jaká vejce snášejí kuřata Leghorn?

Vitamin U

Vitamin U obsažený v bílém zelí je užitečný pro ty, kteří trpí žaludečními a dvanácterníkovými vředy.

Zelí obsahuje také mnoho cenných minerálních látek: vápník, draslík, zinek, železo, fosfor, síru, mangan, hliník. Zelí je také zdrojem pro tělo esenciálních kyselin a solí, například cenné kyseliny listové. Uvedené vitamíny a minerály, na které je zelí bohaté, z něj činí nepostradatelný produkt ve stravě každého člověka.

Recepty na vitamíny bohaté zelné saláty

Nejjednodušší a nejzdravější recept je vařit z čerstvého zelí vitamínový salát, která vám dodá všechny potřebné vitamíny a mikroelementy.

Nezbytné produkty pro salát z bílého zelí bohatého na vitamíny

  • bílé zelí – 200 gramů
  • Řepa – 1 ks.
  • Mrkev -2 ks
  • Jablko – 1 ks.
  • Konzervovaná kukuřice – 50 gramů
  • Nerafinovaný rostlinný olej – 3 polévkové lžíce. l.
  • Jablečný ocet nebo citronová šťáva
  • Cukr, sůl a koření – podle chuti.

Příprava:

  • Zelí nakrájejte, přidejte půl lžíce cukru, špetku mořské soli, lžíci jablečného octa nebo kyseliny citronové a promíchejte.
  • Červenou řepu, jablka a mrkev nastrouháme na jemném struhadle nebo brčkem a přidáme k zelí.
  • Přidejte kukuřici a koření podle chuti. Pro koření můžete přidat papriku nebo kurkumu.
  • Vitamínový salát dochuťte nerafinovaným rostlinným olejem.
  • Hotový salát dejte na 1 hodinu na chladné místo, aby vylouhoval.
  • Vitamínový salát lze skladovat v hrnci s uzavřeným víkem v chladničce po dobu několika dní.

Vitamínový salát z červeného zelí

Způsob přípravy tohoto salátu bude stejný, ale místo bílého zelí musíte vzít červené zelí a nahradit řepu, kukuřici a jablka sladkou paprikou. Výsledkem bude stejně chutné a zdravé jídlo. Nabízím i recept na výrobu „Zdravý salát z červeného zelí s vlašskými ořechy«

Abyste získali vitamíny a cenné prvky, zelí Nejlepší je jíst ji syrovou a dělat si z ní saláty. Nejvíce prospívá v době oslabení organismu, zejména v chladném období.

Savoy zelí bohaté na vitamíny E a B6. Je užitečný zejména pro posílení nervové soustavy a trávení, příznivě působí na stav pokožky. Saláty ze savojského zelí připravíte stejně jako z bílého zelí.

Červené zelí užitečné při nachlazení, problémech s kardiovaskulárním systémem a kožních problémech.

В Čínské (pekingské) zelí obsahuje vitamín C a kyselinu listovou. Čínské zelí je pro tělo snadno stravitelné a je užitečné pro dietní výživu. a hodí se při přípravě vitamínových salátů s jablky a pomeranči.

ČTĚTE VÍCE
Je v pořádku mít česnek, když máte rýmu?

Zelí kukuřice je zdrojem draslíku, vápníku a síry, glukózy a fruktózy. Kedlubnové zelí obsahuje hodně vitamínu C. Toto zelí se hodí k čerstvým okurkám, bylinkám, mrkvi a cibuli, má také močopudné a čistící vlastnosti.

Mořská kala bohaté na jód, sodík, fosfor a další látky důležité pro zdraví organismu. Saláty z mořské kapusty jsou zdravé a plné vitamínů.

Květák, růžičková kapusta a brokolice jsou také chutné a zdravé saláty, ale jen zřídka se používají syrové, obvykle se vaří a pak vaří.

Pochopíme-li tedy, že lidské tělo je složitý mechanismus, ve kterém musí být zachována rovnováha prospěšných vitamínů a mikroelementů, nelze si pomoci, ale ocenit všechny výhody zelí jako zdroje složek nezbytných pro tělo, a pokud zahrneme vitamíny bohaté zelí, mrkvové saláty ve vaší stravě, řepa, jablka a další zelenina, získáte skvělé výhody. Přeji vám všem pevné zdraví!

Z článku”Produkty, které regulují metabolismus v těle» se můžete dozvědět o zdravých potravinách, které regulují metabolismus v těle a které vám pomohou zbavit se nadváhy a