Pomocí kalkulačky receptů v aplikaci „Moje zdravá strava“ si můžete vytvořit svůj vlastní recept zohledňující ztrátu vitamínů a minerálů.

Chemické složení a nutriční analýza

Výživa a chemické složení “ovesné otruby s kefírem”.

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 152.5 kcal 1684 kcal 9.1% 6% 1104 g
Proteiny 10.1 g 76 g 13.3% 8.7% 752 g
Tuky 5.1 g 56 g 9.1% 6% 1098 g
Sacharidy 35.1 g 219 g 16% 10.5% 624 g
Dietní vlákna 7.7 g 20 g 38.5% 25.2% 260 g
Voda 47.4 g 2273 g 2.1% 1.4% 4795 g
Organické kyseliny 0.5 g ~
Ash 1.8 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 11 μg 900 μg 1.2% 0.8% 8182 g
Retinol 0.01 mg ~
beta karoten 0.005 mg 5 mg 0.1% 0.1% 100000 g
Lutein + Zeaxanthin 90 μg ~
Vitamín B1, thiamin 0.6 mg 1.5 mg 40% 26.2% 250 g
Vitamín B2, riboflavin 0.195 mg 1.8 mg 10.8% 7.1% 923 g
Vitamín B4, cholin 37.6 mg 500 mg 7.5% 4.9% 1330 g
Vitamin B5, pantotenik 0.907 mg 5 mg 18.1% 11.9% 551 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.113 mg 2 mg 5.7% 3.7% 1770 g
Vitamín B9, folát 29.9 μg 400 μg 7.5% 4.9% 1338 g
Vitamín B12, kobalamin 0.2 μg 3 μg 6.7% 4.4% 1500 g
Vitamín C, askorbová 0.35 mg 90 mg 0.4% 0.3% 25714 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.54 mg 15 mg 3.6% 2.4% 2778 g
beta tokoferol 0.04 mg ~
delta tokoferol 0.05 mg ~
Vitamín H, biotin 1.755 μg 50 μg 3.5% 2.3% 2849 g
Vitamin K, fylochinon 1.6 μg 120 μg 1.3% 0.9% 7500 g
Vitamín PP, NE 0.867 mg 20 mg 4.3% 2.8% 2307 g
Niacin 0.05 mg ~
Betaine 9.8 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 356 mg 2500 mg 14.2% 9.3% 702 g
Vápník, Ca 89 mg 1000 mg 8.9% 5.8% 1124 g
Hořčík, Mg 124.5 mg 400 mg 31.1% 20.4% 321 g
Sodík, Na 27 mg 1300 mg 2.1% 1.4% 4815 g
Síra, S 14.5 mg 1000 mg 1.5% 1% 6897 g
Fosfor, P 414.5 mg 800 mg 51.8% 34% 193 g
Chlor, Cl 55 mg 2300 mg 2.4% 1.6% 4182 g
Stopové prvky
Železo, Fe 2.755 mg 18 mg 15.3% 10% 653 g
Jód, I 4.5 μg 150 μg 3% 2% 3333 g
kobalt, spol 0.5 μg 10 μg 5% 3.3% 2000 g
Mangan, Mn 2.818 mg 2 mg 140.9% 92.4% 71 g
Měď, Cu 206.5 μg 1000 μg 20.7% 13.6% 484 g
Molybden, Mo 2.5 μg 70 μg 3.6% 2.4% 2800 g
Selen, Se 23.6 μg 55 μg 42.9% 28.1% 233 g
Fluor, F 10 μg 4000 μg 0.3% 0.2% 40000 g
Chrome, Cr 1 μg 50 μg 2% 1.3% 5000 g
Zinek, Zn 1.755 mg 12 mg 14.6% 9.6% 684 g
Stravitelné sacharidy
Mono- a disacharidy (cukry) 2.7 g ~
Laktóza 1.8 g ~
Základní aminokyseliny 0.589 g ~
Arginin * 0.692 g ~
Valine 0.55 g ~
Histidin * 0.244 g ~
Isoleucin 0.414 g ~
Leucin 0.826 g ~
Lysin 0.5 g ~
Metionin 0.203 g ~
Methionin + Cystein 0.045 g ~
Treonin 0.306 g ~
Tryptofan 0.189 g ~
Fenylalanin 0.525 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.15 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.845 g ~
Alanin 0.489 g ~
Kyselina asparagová 0.896 g ~
Glycin 0.497 g ~
Kyselina glutamová 2.127 g ~
Prolin 0.627 g ~
serin 0.538 g ~
Tyrosin 0.412 g ~
Cystein 0.298 g ~
Mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.1 g od 0.9 do 3.7 11.1% 7.3%
Omega-6 mastné kyseliny 1.4 g od 4.7 do 16.8 29.8% 19.5%
Sterols
cholesterol 4.5 mg maximálně 300 mg
Nasycené mastné kyseliny 1.7 g max. 18.7 г
4:0 mastný 0.05 g ~
6:0 nylon 0.035 g ~
8:0 kaprylová 0.02 g ~
10:0 Kapřík 0.04 g ~
12:0 Lauric 0.058 g ~
14:0 Myrista 0.233 g ~
15:0 Pentadekanoic 0.015 g ~
16:0 Palmitic 0.844 g ~
17:0 Margarín 0.01 g ~
18:0 Stearic 0.191 g ~
20:0 Arachinoic 0.02 g ~
Mononenasycené mastné kyseliny 1.673 g min. 16.8 г 10% 6.6%
14:1 myristolejský 0.02 g ~
16:1 palmitolejová (ud) 0.047 g ~
18:1 oleic (ud) 1.526 g ~
20:1 gadolejština (omega-9) 0.005 g ~
Polynenasycené mastné kyseliny 1.458 g od 11.2 do 20.6 13% 8.5%
18:2 Linolevaya (ud) 1.333 g ~
18:3 linolenová (ud) 0.076 g ~
20:4 arachidonština (ud) 0.04 g ~
ČTĚTE VÍCE
Kolik draslíku obsahují černé fazole?

Energetická hodnota ovesné otruby s kefírem je 152,5 kcal.

Primární zdroj: Vytvořený v aplikaci uživatelem. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Kefír a otruby jsou dva užitečné produkty, které mají pozitivní vliv na naše tělo. Jejich kombinací můžete získat zdravý nápoj, který má spoustu pozitivních vlastností. Podívejme se na výhody kefíru s otrubami a na to, jak jej správně používat k pročištění těla a hubnutí.

Výhody

Kombinace produktů, jako je kefír s otrubami, jistě přináší tělu velké výhody. Začněme výhodami fermentovaného mléčného výrobku. Kefír dokonale zažene hlad, z tohoto důvodu ho mnoho lidí používá místo večeře. Fermentovaný mléčný výrobek zároveň nasytí tělo různými vitamíny, prospěšnými prvky a lehce stravitelnými bílkovinami. Tento nápoj obsahuje bakterie mléčného kvašení, které pomáhají zlepšit trávení, normalizují střevní mikroflóru a pomáhají lépe trávit potravu.

Pokud pravidelně užíváte kefír, můžete se zbavit zácpy a nepohodlí v žaludku a střevech. Ale fermentovaný mléčný výrobek má také mírně močopudný účinek.

Otruby mají také spoustu pozitivních vlastností a velmi příznivě působí na činnost střev. Tento produkt je nejlepším absorbentem, díky kterému jsou z těla odstraněny odpady, toxiny a další škodlivé látky, které se hromadí v lidských střevech. Jakýkoli druh otrub má pozitivní vliv na činnost jater, žlučníku a střev.

Při konzumaci takového produktu můžete nasytit své tělo různými vitamíny a prvky, které mají příznivý vliv na fungování nervového a kardiovaskulárního systému. Kromě toho také dokonale zaženou hlad.

Vzhledem k tomu, že otruby a kefír jsou nízkokalorické produkty, lze je konzumovat společně i při dietách. Smícháním kefíru s jedním z druhů otrub získáme zdravý nápoj, který pomůže odstranit toxiny, zrychlí metabolismus a udrží vás po dlouhou dobu sytosti. Oba produkty se skvěle doplňují jak v benefitech, tak v chuti. Stojí za zmínku, že v této kombinaci vůbec neztrácejí své prospěšné vlastnosti.

Možná škoda

Tato kombinace produktů může být pro tělo škodlivá, pokud má osoba kontraindikace ke konzumaci fermentovaných mléčných výrobků nebo otrub. Tento nápoj se nedoporučuje pít při chronických onemocněních žaludku a střev.

ČTĚTE VÍCE
Kde se používají ofsetové háčky?

Kefír s otrubami byste neměli konzumovat, pokud trpíte nesnášenlivostí laktózy nebo máte nějaké alergie nebo individuální potravinovou intoleranci. Nadměrná konzumace takových potravin může vést ke komplikacím, jako je plynatost, špatné trávení, nadýmání, průjem a tak dále. Proto je bezpodmínečně nutné dodržovat doporučené dávky takových přípravků. Nadměrná konzumace otrub může navíc vést k vyplavování prospěšných bakterií, vitamínů a dalších prvků z těla. Otruby by také neměly konzumovat děti do šestnácti let.

Nedoporučuje se je zařazovat do jídelníčku těhotným a kojícím matkám.

Výběr ingrediencí

Chcete-li připravit takový zdravý nápoj, jako je kefír a otruby, měli byste si vybrat kvalitní produkty. Důležitou roli hraje i výběr správného fermentovaného mléčného výrobku. Musíte si vybrat výhradně přírodní kefír, který obsahuje pouze mléko a zákys. Neměli byste si vybírat fermentovaný mléčný výrobek s dlouhou trvanlivostí.

Je docela možné si vybrat ne obyčejný kefír, ale „bio“. Tento fermentovaný mléčný nápoj je navíc obohacen o různé bifidobakterie, které příznivě ovlivní funkci střev.

Kromě toho stojí za to připomenout, že čerstvý kefír přináší největší užitek. Pokud je nápoj starší než dva dny, změní chuť a způsobí zácpu. A pokud chcete zhubnout, pak musíte používat výhradně čerstvý kefír.

Existuje několik druhů otrub: pšenice, oves a žito. Každý druh otrub má své vlastní pozitivní vlastnosti. Nejběžnějším typem jsou pšeničné otruby. Obsahují velké množství vlákniny, mnoho vitamínů a užitečných prvků. Pšeničné otruby dokonale pomáhají odstraňovat odpad a toxiny a také pomáhají v boji proti zácpě. Takové otruby by neměly obsahovat žádné zbytečné složky.

Často se například setkáte s variantami s příchutí cukru nebo bobulí. Je lepší se takovému produktu vyhnout. Denní příjem je třicet gramů.

Otruby se doporučuje začít konzumovat s pěti gramy denně.

Ovesné otruby obsahují velké množství rostlinné vlákniny. Pravidelná konzumace tohoto produktu pomáhá normalizovat gastrointestinální trakt a snižuje hladinu špatného cholesterolu v krvi. Při výběru tohoto druhu otrub pečlivě prostudujte obal. Tento produkt by neměl obsahovat žádné další nečistoty. Například cukr, mouka nebo dochucovadla. Stojí za to si to připomenout Denní příjem takového produktu by neměl přesáhnout třicet gramů. Pokud začínáte používat tento přípravek poprvé, měli byste začít s čajovou lžičkou denně.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho macešky kvetou?

Žitné otruby obsahují hrubou vlákninu, která je jejich poznávacím znakem. Tento přípravek pomáhá čistit střeva od toxinů a odpadů, urychluje metabolismus a reguluje vylučování žlučových kyselin. Při výběru tohoto typu otrub stojí za to pamatovat Čím hrubší mletí, tím lépe bude produkt plnit svou funkci. Doporučený denní příjem takových otrub by neměl přesáhnout dvacet až pětadvacet gramů.

Měli byste začít používat jemně mleté ​​otruby a denní příjem by neměl být větší než čajová lžička.

Jak nápoj připravit a konzumovat?

Většina lidí pije každý den sklenici kefíru s otrubami, aby se zbavila přebytečných kilogramů. Zvažme, zda je potřeba nápoj pít v noci místo večeře nebo zda je lepší pít ho ráno nalačno. Mnoho lidí se také zajímá o otázku, jak správně používat kefír s otrubami a zda se dá jíst k snídani.

Pokud neexistují žádné kontraindikace, pak je docela možné konzumovat otruby na snídani, oběd nebo večeři. Hlavní je správně je kombinovat s různými přípravky a dodržovat doporučené dávky. Například otruby lze konzumovat nejen v kombinaci s kefírem. Lze je přidat do salátů, kaší, tvarohu, polévek nebo hlavních jídel. Ale nejčastější a nejjednodušší možností je použití otrub v kombinaci s fermentovaným mléčným výrobkem.

Pro ztrátu hmotnosti

Abyste se zbavili přebytečných kilogramů, můžete do svého jídelníčku zařadit kefír s otrubami. Tento nápoj může snadno nahradit večeři. Je velmi snadná na přípravu. Na sklenici fermentovaného mléčného výrobku budete potřebovat jednu čajovou lžičku otrub. Pokud začínáte používat otruby poprvé, pak je lepší rozhodnout se pro žitné otruby. Kefír je třeba předem vytáhnout z lednice a nechat trochu ohřát při pokojové teplotě.

Otruby by měly být rovnoměrně vmíchány do fermentovaného mléčného nápoje a měly by se nechat mírně zvětšit svůj objem. Je důležité si pamatovat, že po vypití takového nápoje je potřeba následující hodiny pít vodu. Pokud se tekutina do těla nedostane, otruby vytvoří ve střevech jakousi zátku a způsobí zácpu. Abyste tomu zabránili, určitě pít vodu.

Při střevních potížích je lepší konzumovat otruby ráno. Nejprve byste měli vypít sklenici čištěné vody na lačný žaludek a po třiceti minutách můžete konzumovat otruby s kefírem.

Abyste dosáhli co největšího efektu při hubnutí, můžete si vyrobit zdravý a chutný nápoj. Připravte kefír s lžičkou otrub, důkladně promíchejte a nechte patnáct minut působit. V této době nakrájejte doslova tři nebo čtyři kusy sušených švestek, které je nejlepší nejprve namočit ve vroucí vodě. Do nápoje přidejte kousky sušeného ovoce, zamíchejte a můžete klidně pít. Sušené švestky se doporučují i ​​při dietách a podporují hubnutí.

ČTĚTE VÍCE
Jaké odrůdy lilií voní?

K snídani si můžete připravit koktejl, který osloví každého, kdo dodržuje správnou výživu. Do mísy mixéru dejte sto miligramů kefíru, sto gramů měkkého a čerstvého tvarohu, lžičku jakýchkoli otrub a padesát gramů jahod nebo lesních jahod. Vše rozmixujte do hladka a můžete si vychutnat chutnou a zdravou snídani.

Můžete také přidat trochu jablek do svého obvyklého nápoje. Na sklenici kefíru s otrubami budete potřebovat jedno středně velké ovoce. Jablko lze nastrouhat a přidat do kefíru. Pokud takové koktejly zavedete do svého každodenního jídelníčku, můžete snadno shodit pár kilo navíc. Navíc do tohoto nápoje můžete přidat skořici, zázvor a další koření, které zrychlují metabolismus a podporují hubnutí.

Pro hubnutí je nejlepší zvolit žitné a ovesné otruby. Měli byste začít s žitem. Jakmile si tělo zvykne na nový jídelníček, můžete postupně zavádět ovesné otruby, které mají hrubší vlákninu.

K očištění těla

Pšeničné nebo žitné otruby jsou perfektní na šetrnou očistu střev. Pokud již máte problém jako je zácpa, pak je lepší připravit otruby předem. To znamená, že pokud ráno plánujete vypít sklenici kefíru s otrubami, pak si nápoj připravte večer. Během noci bude dostatek času, aby otruby nabobtnaly a po konzumaci jemně pročistily střeva, aniž by tělu způsobily nepříjemné pocity. Sklenice s nápojem by měla být umístěna v lednici přes noc, jinak se fermentovaný mléčný výrobek zkazí.

Aby bylo možné očistit tělo od odpadu a toxinů, je nejlepší zvolit volné otruby, ne stlačené. Pravidelným pitím tohoto nápoje po dobu jednoho týdne se budete cítit lehce, funkce střev se normalizuje a v žaludku nebudou žádné bolesti ani nepohodlí.

Výsledky a recenze

Recenze od těch, kteří zhubli, inspirují mnohé, aby začali pít tento nápoj každý den. Ženy, které si zařídily půst jednou týdně, poznamenaly, že se dokázaly snadno zbavit tří až čtyř kil navíc za měsíc bez velkého úsilí.

Ty dívky, které pijí podobné koktejly pouze k večeři, poznamenávají, že již třetí den se cítily lehce a nevyskytly se žádné problémy se střevy. Vypitím sklenice tohoto nápoje dvě hodiny před spaním se jim za měsíc podařilo snížit váhu v průměru o čtyři až pět kilogramů.

ČTĚTE VÍCE
Kdy otevřít růže z úkrytu?

Kromě toho každý, kdo konzumuje kefír s otrubami, poznamenává, že po tomto pocitu hladu vůbec nevzniká. Tento nápoj pomáhá mnoha lidem kontrolovat množství zkonzumovaného jídla a pomáhá redukovat obvyklé porce, díky čemuž se tělo stává zdravějším a přebytečná kila jdou pryč.

Chcete-li se dozvědět, jak vyrobit kefír pro hubnutí, podívejte se na následující video.