Během čekání na miminko se mění chuťové návyky ženy. Těhotná žena může cítit potřebu kyselého, slaného nebo jiného jídla. Mnoho žen s oblibou konzumuje jablka různých barev. Proto vyvstává otázka: jsou jablka zdravá během těhotenství?

Odborníci se domnívají, že jíst jablka je nejen možné, ale také nutné. Tyto plody přinášejí těhotným ženám neocenitelné výhody. Pokud toužíte po jablkách, nevyhýbejte se jim. Užijte si přírodní ovoce podle svého! Obsahují spoustu vitamínů a cenných mikroelementů. Jablka jsou běžným a cenově dostupným rostlinným produktem, který dokáže uspokojit tělesnou potřebu přirozené potravy.

Jablka obsahují ovocné kyseliny: citronovou a jablečnou. Organické kyseliny posilují stěny cév. Plody obsahují mangan, fosfor, hořčík, síru, draslík, železo, třísloviny a pektin. Vitamíny obsažené v těchto lahodných plodech zlepšují trávicí procesy a příznivě působí na stav pokožky. Jedná se o vitamíny A, PP, B3, B1 a C. Jablka mají hodně vlákniny, která pomůže zbavit se zácpy. Výhodou ovoce je pektin, který pomáhá odstraňovat toxiny z těla.

Syrová jablka podporují aktivní vylučování žaludeční šťávy. Proto by se měly jíst před jinými jídly (20 minut před). Pečené ovoce zlepšuje peristaltiku, proto je užitečné je používat jako prevence zácpy. Pečená jablka jsou lahodným dietním produktem. Cenná jsou také semínka jablek, která obsahují hodně jódu. Po snězení asi 7 zrnek obdržíte denní potřebu této složky.

Existuje mnoho odrůd jablek, mezi nimiž si můžete vybrat ovoce podle své chuti. Jak ukázaly nedávné studie, děti matek, které v těhotenství pravidelně konzumovaly jablka, mnohem méně trpí bronchiálním astmatem a alergiemi. Tento závěr byl učiněn po vyšetření více než 1000 žen a dětí ve věku do 5 let. Blahodárné účinky ovoce jsou spojeny s antioxidanty, které jsou v nich zastoupeny ve velkém množství.

Pro dobrý ochranný účinek stačí sníst jedno jablko denně. Lékaři se domnívají, že správná výživa matky má pro nenarozené dítě velký význam. Určitě to v budoucnu ovlivní zdraví dítěte.

Jíst jablka správně

Jablka jsou zdravá, ale neměli byste se jimi přejídat. Vše chce střídmost. V těhotenství dávejte pozor na své reakce a pohodu. Nemůžete se soustředit pouze na jeden produkt. Optimální množství jablek jsou 4 malé plody denně.

ČTĚTE VÍCE
Jaké orchideje rostou v Anglii?

Strava v těhotenství by měla být pestrá. Kromě jablek by v nabídce nemělo chybět další sezónní ovoce. Například hrušky, citrony, bobule atd. Jakékoli ovoce nebo bobule by se měly jíst 20-30 minut před hlavním jídlem. Takové potraviny nelze konzumovat na plný žaludek. Plody rychle procházejí žaludkem a zadržují se pouze ve střevech. Pokud sníte jablko hned po obědě, „počká na svou řadu“ v žaludku. Tam na něj působí enzymy a začíná kvasit a ztrácí všechny své prospěšné vlastnosti.

Neměli bychom zapomínat, že tyto plody stimulují chuť k jídlu. Proto se musíte hlídat, abyste neztratili kontrolu.

Která jablka jsou zdravější?

Plody jsou červené, žluté a zelené. Oblíbená jsou zelená jablka. Jsou prostě „nacpané“ vitamíny. Mají mnohem méně cukru, ale více vitamínů než žluté a červené ovoce. Zelená jablka obsahují hodně železa. Proto se doporučují pro každodenní použití. Takové ovoce nezpůsobuje alergické reakce. Prospěšné látky jsou koncentrovány v jejich slupce, takže ji není potřeba odstraňovat. V případě kolitidy se však doporučuje slupka sloupnout, protože je dost hrubá a těžko stravitelná. Kůra může způsobit nadýmání a koliku.

Slupka letních jablek je nejsnáze stravitelná, ale ne každé střevo snadno stráví zimní ovoce. Pokud máte problémy s trávicím traktem, můžete jíst pečená jablka. Nebudou obsahovat vitamín C, ale zachovají si ovocné kyseliny, stejně jako další vitamíny a mikroprvky.

jablečný džus během těhotenství

Čerstvě vymačkaná šťáva obsahuje maximum mikroelementů a vitamínů. Po půl hodině se množství živin ve šťávě výrazně sníží. Hlavním pravidlem proto je, abyste si šťávu sami vymačkali a ihned vypili.

Nedoporučuje se nechat se unést průmyslově vyráběnými šťávami. Téměř všechny obaly mají nápis „100% juice“, ale o něco níže si můžete přečíst „vyrobeno z koncentrované šťávy“. Tento rozpor výrobcům nevadí. Mnoho spotřebitelů tomu také nevěnuje velkou pozornost. Těhotné ženy by však měly vybírat produkty pro sebe velmi pečlivě a starat se nejen o sebe, ale také o dítě. Továrna nemůže potvrdit kvalitu surovin a dodržování výrobních technologií.

Šťávy z obchodu obsahují konzervační látky. Čerstvě vymačkaná šťáva si nedokáže uchovat vitamíny po dobu několika měsíců. Závěr je zde jasný – průmyslově vyráběné šťávy mají umělé přísady. Proto je nejlepším řešením pít šťávu lisovanou vlastníma rukama. Jen takový nápoj prospěje vám i vašemu nenarozenému dítěti. Jablečná šťáva je rychle a snadno stravitelná, ale nesmíme zapomínat na kyselost žaludeční šťávy. Pokud je zvýšená, pak velké množství šťávy způsobí žaludeční potíže.

ČTĚTE VÍCE
Kdy můžete miscanthus rozdělit?

Jablečný džus můžete pít 2x denně – ráno a večer. To je docela dost na to, aby tělo dostalo přirozené vitamíny. Šťáva obsahuje velmi málo kalorií, což přispívá k motorické činnosti plodu. V důsledku toho se jeho svalový a kardiovaskulární systém aktivně rozvíjí. Nebuďte tedy líní vyrobit si vlastní šťávu. Zakoupením dobrého odšťavňovače můžete jablka proměnit v elixír zdraví bez jakékoli extra námahy.

Plody divokých předků jabloní se jedly odjakživa. Strom byl domestikován přibližně před 5 tisíci lety v Kazachstánu a Kyrgyzstánu. Pravděpodobně odtud se jablka rozšířila po celé Evropě.

Ve starověkém Řecku byla jablka obzvláště aktivně pěstována – tehdy byly vyvinuty desítky odrůd. Tyto plody našly své místo i v kultuře: například „zlatá jablka“, která údajně dávají věčné mládí. Dokonce i Avalon, keltský název pro ráj, se překládá jako „země jablek“.

Ještě v roce 2005 byla celosvětová produkce jablek 55 milionů tun ročně. Hlavním producentem je Čína, která roste asi o 2/5 celkového objemu. Tyto plody jsou v této zemi velmi ceněné. Jsou dávány jako poděkování za pohostinnost hostitelů. Dokonce i slovo „jablko“ v čínštině znamená současně ovoce i „mír“.

Každý ví, že nakrájené jablko rychle začne nevzhledně tmavnout. Aby to napravili, vyvinuli dokonce speciální odrůdu jablek, která na řezu neztmavnou.

Výhody jablek

V Anglii dokonce existuje přísloví: „Kdo jí jablko denně, nikdy nenavštíví lékaře. Jablko je skutečně jedním z nejzdravějších druhů ovoce.

Podle některých studií mohou tyto plody snížit riziko rakoviny tlustého střeva a také rakoviny prostaty a plic. Vláknina ze slupky a dužiny jablek stimuluje činnost střev. Rychlá evakuace odpadu snižuje intoxikaci. Totiž, ve spojení s neustálým zánětem vyvolává rakovinu.

Jablka obsahují spoustu organických kyselin: jablečnou, vinnou, citrónovou, ale obsahují i ​​docela dost vitamínu C. Mají ale i jiné antioxidanty – vitamín A.

Kyseliny napomáhají trávení, zejména při nízké kyselosti žaludku. Pokud není dostatek kyselin, tělo nemůže plně strávit potravu a nevstřebá všechny živiny.

Obsahuje hodně lehkých cukrů. Zvláště dobře se vstřebávají ze sušeného ovoce.

Složení a kalorie

Kalorie na 100 gramů 52 kcal
Proteiny 0,26 g
Tuky 0,17 g
Sacharidy 11,41 g
ČTĚTE VÍCE
Jaké zvíře váží 1000 kg?

Škodlivost jablek

Semena jablek obsahují toxickou látku zvanou amygdalin, která může vést k otravě. Pro člověka nebezpečná dávka je však velmi vysoká – celý šálek semínek. Pokud jich tedy náhodou pár spolknete, neměli byste si dělat starosti.

„Jablka jsou z hlediska alergenicity jedním z nejbezpečnějších druhů ovoce. Kyselá jablka ale obsahují hodně kyselin, proto je třeba je konzumovat s mírou, aby nepoškodily zubní sklovinu,“ říká gastroenteroložka Olga Arisheva.

Využití jablek v lékařství

Díky vláknině a pektinu jsou jablka mimořádně užitečná při problémech s trávením a vyprazdňováním. Obzvláště dobře fungují pečená jablka.

Čerstvé ovoce pomáhá zvýšit kyselost žaludeční šťávy. To je důležité pro hypoacidní gastritidu, kdy se tvoří nedostatečné množství kyseliny chlorovodíkové.

V kosmetologii se jablka, jejich extrakt a šťáva používají jako léčivý prostředek na kožní záněty, praskliny a odřeniny.

Extrakt malátného železa se vyrábí z odrůd kyselých jablek. Používá se při léčbě anémie. Z jablek se vymačká šťáva, přefiltruje a vloží do kotlíku s železným práškem. Výsledkem je hustá tmavá tekutina.

Využití jablek při vaření

Jablka se v závislosti na odrůdě hodí k mnoha pokrmům, dezertním i slaným. Kyseliny jablečné změkčují tuhé maso a dodávají zvláštní chuť, pokud jsou plátky přidávány během vaření.

Jablečné suflé v mikrovlnné troubě

Můžeme podávat teplé i studené s medem nebo zakysanou smetanou. Pokud chcete, můžete péct v troubě na 180 stupňů asi 20-30 minut. Pak získáte chutnou kůrku.

Velké jablko 1 kus.
Bezzrnný tvaroh 200 g
Vaječné kuře 1 kus.

Tvaroh je vhodný hladký. Pokud je zrnitý, protřeme tvaroh přes sítko.

Jablko omyjeme a nastrouháme na jemném struhadle. Vmícháme tvaroh a rozšlehané vejce. Vložte do forem vhodných do mikrovlnné trouby (silikonové, keramické). Naplňte formičky téměř po vrch.

Pečeme v mikrovlnné troubě na maximální výkon asi 5 minut. Hotové suflé se nelepí na prst, pokud se ho dotknete.

Jablečné palačinky

Dietnější verze palačinek s kefírem a jablky. Používejte sladké a kyselé odrůdy.

Vaječné kuře 1 kus.
Cukr 2 st. l.
Sůl 1/2 lžičky
kefír (jogurt) 250 ml
Prášek do pečiva (nebo jedlá soda) 1 tsp.
Pšeničná mouka 220 g
Velké jablko 2 kus.
ČTĚTE VÍCE
Jak správně skladovat cibuli v létě?

Vejce dobře prošlehejte s cukrem a solí. Přidejte kefír a promíchejte. Mouku smícháme s práškem do pečiva a postupně přidáváme do směsi. Konzistence by měla být hustá zakysaná smetana, možná budete potřebovat trochu více mouky.

Jablka oloupeme, zbavíme jádřinců a nastrouháme na hrubém struhadle. Přidejte do těsta a promíchejte. Nechte stát 10 minut při pokojové teplotě.

Smažte v malém množství slunečnicového oleje na středním plameni. Otočte na druhou stranu, jakmile první zhnědne. Podávejte se zakysanou smetanou a skořicí.

Podělte se o svůj recept

Odešlete svůj podpisový recept na jídlo e-mailem. resepty@kp.ru. Komsomolskaja Pravda zveřejní nejzajímavější a neobvyklé nápady

Jak si vybrat a skladovat jablka

Je důležité nejprve pochopit, k čemu jablka potřebujete. Například kyselé a tvrdé odrůdy jsou vhodnější pro sladké koláče a maso a měkké a sladké odrůdy pro džem a pastilky. Kromě toho jsou všechny odrůdy skladovány na různé doby.

Nezaměřujte se na barvu – například Golden i Bogatyr jsou zelené. Poslední jmenovaný je však velmi kyselý a zdravý. Něžný Golden se takovými výhodami pochlubit nemůže.

Slupka jakéhokoli stupně nesmí obsahovat skvrny, vrásky a červí díry. Zkontrolujte, zda v oblasti ocasu a zadku nezačalo hnití.

Dobré jablko je středně velké. Šťavnaté ovoce je těžké.

Jablka můžete skladovat na chladném a tmavém místě v místnosti zabalená v papíru. Pro prodloužení životnosti můžete každé ovoce zabalit zvlášť a vložit do lednice do zásuvky na zeleninu. Jablka neskladujte společně s jiným ovocem a zeleninou – uvolňují látky, které urychlují zrání a kažení ovoce.