Náš zkušený tým redaktorů a výzkumníků přispěl k tomuto článku a zkontroloval jeho přesnost a úplnost.

Tým správy obsahu wikiHow bedlivě sleduje práci redaktorů, aby zajistil, že každý článek splňuje naše vysoké standardy kvality.

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 9. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 16 737.

Pomeranč je lahodný sám o sobě. Toto šťavnaté a chutné ovoce se však dá kombinovat s různými potravinami, čímž je jeho chuť ještě lepší. Po přečtení tohoto článku se dozvíte, jak toto lahodné ovoce zařadit do svého jídelníčku. Naučíte se také různé způsoby, jak oloupat a nakrájet pomeranč. Navíc se z tohoto článku dozvíte o výhodách pomerančů a o tom, jak je správně vybrat.

Výběr a konzumace pomerančů

  • Zima je obdobím pomerančů.
  • Výzkumy ukazují, že uskladnění ovoce na viditelném místě zvyšuje pravděpodobnost, že ho sníte.

Přidejte pomeranče do ovocného salátu. Nakrájejte jahody a přidejte je do mísy k hroznům a kostkám konzervovaného ananasu. Pomeranč oloupeme, rozdělíme na dílky a každý z nich rozpůlíme. Do salátu přidejte nakrájené plátky pomeranče. [2] X Zdroj informací

  • Přidejte také semínka z granátového jablka.

Přidejte pomeranč do salátu se semínky granátového jablka. [4] X Zdroj informací

Pokud nemáte rádi dužinu, použijte pomerančový džus. Pomeranč omyjeme a rozpůlíme. Vytlačte šťávu pomocí odšťavňovače. Šťávu nalijte do sklenice. [5] X Zdroj informací

Slupku nevyhazujte. Připravte si kandované pomerančové kůry. Místo vyhazování pomerančové kůry je omyjte a nakrájejte na tenké plátky. Vzniklé plátky povaříme ve vodě s cukrem. Pokud chcete, můžete hotové plátky kůry namáčet v rozpuštěné čokoládě. Počkejte, až čokoláda ztuhne. [6] X Zdroj informací

Metody loupání a krájení pomerančů

  • Před konzumací nakrájejte pomeranč na plátky. Vložte prsty do otvoru v horní části ovoce a otevřete jej jako knihu. Pomeranč rozdělte na plátky a snězte každý zvlášť.
  • Nezapomeňte odstranit semínka nebo je vyplivnout.

  • Než pomeranč rychle oloupete, převalte citrusy na rovnou plochu stolu a lehce na ně přitlačte dlaní. Díky tomu bude proces loupání pomeranče mnohem jednodušší.

  • Nestříhejte příliš; ořízněte o něco více než jeden palec od horní a spodní části pomeranče.
  • Tato metoda je nejvhodnější pro loupání mandarinek, ale mnoho lidí ji používá i pro loupání pomerančů, jako jsou pomeranče z Valencie. [9] X Zdroj informací
ČTĚTE VÍCE
Kolik stojí medový paprsek?

  • Pomeranč jezte bez slupky. Vezměte kousek pomeranče do rukou za slupku a dužinu z pomeranče jednoduše odkousněte. Získáte oranžový úsměv! Vychutnejte si příjemnou chuť pomerančové dužiny a šťávy.

  • Vezměte plátek prsty, oddělte dužinu zuby nebo prsty a vychutnejte si úžasnou chuť tohoto „slunného“ ovoce.

Zdravotní přínosy

  • Vyzkoušejte kombinaci pomeranče a vajíčka na tvrdo. Vejce obsahují mastné kyseliny, které zabraňují a snižují zánět.

Pro posílení imunity jezte pomeranče. Pomeranče obsahují velké množství vitamínu C, stejně jako další vitamíny potřebné pro tělo. Vitamíny zlepšují fungování imunitního systému a také chrání před virovými infekcemi včetně nachlazení.

Jezte pomeranče, pokud si chcete udržet mladistvou pokožku. Přítomnost vitaminu C v pomerančích pomáhá zvýšit produkci kolagenu v těle. Kolagen dodává pokožce pružnost a svěžest. Pleť díky tomu zůstává mladá a nehrozí jí vrásky. Pravidelná konzumace pomerančů navíc pomáhá vyrovnat tón a texturu pleti.

Jezte pomeranče, abyste snížili hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Pomeranče mají nízký obsah tuku a vysoký obsah vlákniny. Díky tomu jsou pomeranče ideálním dietním produktem. Je také skvělou pochoutkou pro lidi s vysokým cholesterolem nebo cukrovkou.

Nepřehánějte to. Pamatujte, že všeho je dobré s mírou. Vaše každodenní strava by neměla sestávat pouze z pomerančů. Přestože jsou pomeranče pro tělo velmi prospěšné, pamatujte, že jich nesmíte jíst příliš mnoho. Nebudete schopni rychleji zhubnout ani se zcela zbavit pravděpodobnosti nachlazení, pokud se váš jídelníček bude skládat pouze z pomerančů. Omezte se na jeden pomeranč denně. Jíst příliš mnoho pomerančů může vést k zažívacím problémům, včetně žaludečních křečí a průjmu. [11] X Zdroj informací