Organický systém člověka se skládá z miliardy buněk, které se neustále objevují a mizí a navzájem se nahrazují. I když se nehýbete, vězte, že naše tělo je v neustálém pohybu a každou vteřinu produkuje různé hormony a bílkovinné enzymy. Zajímalo by mě, kde se v těle bere tolik síly a energie? Z čeho to všechno staví? Takže magické prvky, které zajišťují tento pohyb, jsou aminokyselin.

Strukturálními prvky bílkovin jsou aminokyseliny, které přijímáme každý den z potravy, což umožňuje tělu využít je pro své četné potřeby. Pro běžné lidi bez vážnějších zdravotních problémů postačí aminokyseliny z vyvážené denní stravy. Ale sportovci spotřebovávají zásoby živin mnohem rychleji a často prostě potřebují další doplňky. Jejich užívání navíc pomůže dosáhnout vynikajících sportovních výsledků.

Pravidla pro příjem aminokyselin závisí na typu aminokyselin, které užíváte. Například aminokyseliny BCAA, které specificky ovlivňují růst a regeneraci svalů, je nejlepší užívat před tréninkem nebo bezprostředně po něm, protože jsou palivem pro syntézu svalových buněk, stejně jako všechny aminokyseliny, které tvoří svalovou bílkovinu. Nesvalové aminokyseliny, jako je GABA, která se nachází především v nervovém systému, se doporučuje užívat jindy. Často se pro lepší absorpci aminokyselinové doplňky užívají 30 minut před jídlem nebo po jídle. Aminokyseliny lze užívat jak v kombinaci, tak samostatně. Konkrétnější doporučení pro jejich použití jsou ve většině případů uvedena na obalu výrobku.

Dávky: 60
Cena za porci: 48.25 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 2 692 RUB.

Dávky: 70
Cena za porci: 76.64 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 4 989 RUB.

Dávky: 30
Cena za porci: 82.07 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 2 290 RUB.

1 782 rublů.
Dávky: 60
Cena za porci: 29.70 rub.
Skladem
Cena se slevou 7 %: 1 657 RUB.

V poslední době se kvůli zvýšené popularitě aminokyselinových doplňků stále častěji objevují kontroverze ohledně možných vedlejších účinků jejich užívání. Vzhledem k tomu, že aminokyseliny jsou základem našeho těla, nemůže se jejich užíváním zhoršit. Přinejmenším neexistuje jediný vědecký důkaz o jejich škodlivosti. Odborníci hovoří velmi pozitivně o tekutých aminokyselinách, které tělo velmi snadno vstřebává. Stávalo se, že někteří sportovci užívající aminokyseliny ve formě tablet si stěžovali na drobné nežádoucí účinky z trávicího traktu, ale to je pravděpodobně způsobeno žaludečními problémy, které se vyskytly před užíváním doplňků.

ČTĚTE VÍCE
Kdy na Ukrajině kvete borovice?

Samozřejmě, pokud odeberete komplex aminokyselin od neznámého výrobce, mohou se do jeho složení přidávat různé nepotřebné látky, možná i toxické. Skutečné aminokyseliny však nezpůsobí škodu. Hlavní věcí je pečlivě si přečíst štítek, také prostudovat recenze o produktu a dodržovat doporučení uvedená na obalu. Navíc prostě nemá smysl pít aminokyseliny v obrovských porcích, způsobujících nerovnováhu v těle. Nepřinese ti to nic dobrého. Nejlepší možností je vždy předběžná konzultace s odborníkem, který vám s ohledem na všechny vaše individuální vlastnosti řekne, jak je to ve vašem konkrétním případě nutné. Dodržováním těchto jednoduchých pokynů dosáhnete nejen požadovaného efektu, ale stanete se zdravějšími a silnějšími.

Při rozhodování o použití aminokyselin se snažte pochopit, proč je potřebujete, protože snad jich má vaše tělo dostatek bez speciálních přísad. Pokud však máte pocit, že potřebujete více živin, aminokyseliny jsou skvělou volbou. Správným používáním aminokyselinových produktů z arzenálu sportovní výživy v kombinaci s vyváženou stravou a cvičením nezpůsobíte svému tělu žádnou újmu, protože aminokyseliny jsou pro něj život!