Lékaři těmto houbám říkají „lesní lékárnička“. Jsou jedny z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších na planetě.

Medové houby se často přidávají do různých jídel a diet. Mohou být podávány s různými omáčkami a kořením pro pestrý chuťový zážitek.

Tyto houby obvykle rostou ve skupinách a často je lze nalézt na starých pařezech nebo živých stromech. Upřednostňují zejména březové a olšové háje. Medové houby nejsou při výběru „hostitele“ vybíravé a mohou růst i na bramborách nebo mečíkech. Jejich schopnost přizpůsobit se různým podmínkám je možná důvodem jejich vysoké vitality a plodnosti.

Zajímavostí je, že za největší živý organismus na světě je považována osada medonosných hub v Malheur National Wildlife Refuge v americkém státě Oregon. Tato medonosná osada se rozkládá na ploše téměř 900 hektarů a stáří organismu se odhaduje na 2 až 8 tisíc let.

Někteří houbaři se k medovým houbám chovají pohrdavě, považují je za méně hodnotné než jiné druhy hub, jako jsou hřiby nebo hřiby.

Medové houby jsou však nejen chutné, ale mají také mnoho zdravotních výhod. Obsahují celou řadu látek, které mohou mít pozitivní vliv na různé orgány a systémy lidského těla.

Například medové houby mohou mít příznivý vliv na kardiovaskulární systém a pomáhají v boji proti bakteriím a virům.

100 g medových hub obsahuje přibližně 2,2 gramu bílkovin, což z nich dělá poměrně bohaté zdroje této důležité makroživiny. Toto číslo je obzvláště působivé vzhledem k nízkému obsahu kalorií v medových houbách: pouze asi 20 kcal na 100 gramů čerstvého produktu. Tuky jsou také přítomny v medových houbách, ale jejich množství je malé, jen asi 1,2 gramu na 100 gramů. Medové houby obsahují jen asi 0,5 gramu sacharidů, což z nich dělá výbornou volbu pro ty, kteří si hlídají hladinu sacharidů ve stravě.

Medové houby mají také jedinečné vlastnosti, které je činí atraktivními pro zdravé stravování. Obsahují asi 5 gramů vlákniny na 100 gramů syrové stravy, což podporuje dlouhotrvající pocity plnosti a může pomoci kontrolovat chuť k jídlu.

Medové houby jsou navíc bohaté na mikroelementy, které jsou důležité pro zdraví kardiovaskulárního systému. Obsahují hořčík a draslík, které pomáhají normalizovat srdeční rytmus a mohou pomoci snížit krevní tlak, pokud je vysoký. Tyto mikroelementy hrají klíčovou roli při udržování zdraví srdce a cév.

ČTĚTE VÍCE
Která ryba je nejchytřejší na světě?

Dalším důležitým stopovým prvkem obsaženým v medových houbách je železo. Je nutné udržovat normální hladinu hemoglobinu, který je zodpovědný za transport kyslíku po celém těle. Medové houby obsahují asi 0,8 mg železa na 100 gramů výrobku, což představuje významnou část denní potřeby pro ženy. Díky tomu je medová houba cenným produktem pro udržení zdraví krve a boj s anémií.

Medové houby si také získaly pověst „přírodního antibiotika“. Výzkum ukázal, že tyto houby mohou pomoci v boji proti určitým typům bakterií, jako je E. coli a Staphylococcus aureus. Díky svým antimikrobiálním vlastnostem mohou být medové houby prospěšné při udržování zdraví gastrointestinálního traktu.

Medové houby mají také antivirové vlastnosti a pomáhají posilovat imunitní systém. Obsahují celou řadu vitamínů, včetně vitamínů skupiny B jako B2 a B3, které hrají důležitou roli v normálním fungování kardiovaskulárního a nervového systému a také při regulaci gastrointestinálního traktu. Tyto vitamíny také ovlivňují stav pokožky, vlasů a nehtů, díky čemuž jsou medové houby prospěšné pro celkové zdraví a vnější krásu.

Je však třeba poznamenat, že největší přínos lze získat z čerstvých medových hub. Sušení nebo mrazení může snížit mnoho prospěšných vlastností hub. Proto se doporučuje konzumovat medové houby ihned po sklizni, aby byly zajištěny maximální zdravotní přínosy.

Závěrem lze říci, že medové houby jsou nejen chutné houby, ale také hodnotný produkt pro zdravou výživu. Jsou bohaté na bílkoviny, mikroživiny a vitamíny, které pomáhají udržovat zdravé srdce, imunitní systém a krev. Jako přírodní antibiotikum mohou medové houby také pomoci v boji proti bakteriálním infekcím. Nenechte si tedy ujít příležitost zařadit tyto úžasné houby do svého jídelníčku a užijte si jejich chuť a zdravotní přínosy.

Medové houby – tyto malé houby jsou oblíbené u velkého množství lidí. Úhledné, křupavé, mají jedinečnou chuť nesrovnatelnou s jinými houbami. Tyto houby jsou dobré smažené a pečené, ale oblíbené jsou samozřejmě nakládané medové houby. Mimochodem, jsou to konzervované houby, které si zachovávají nejvíce výhod. Velká potíž je v tom, že obyčejné medové houby (jedlé) je poměrně těžké odlišit od falešných. Falešné houby jsou velmi nebezpečné pro lidský život a zdraví, takže se mnozí neodváží tento druh v lese lovit sami. Nákup nakládaných hub v obchodě nebo online trhu je nejbezpečnější způsob, jak si užít tyto dary lesa.

ČTĚTE VÍCE
Jakou formu života má dub?

V tomto článku vám řekneme, jak si vybrat nakládané houby, co hledat, obsah kalorií a nutriční hodnotu těchto hub v nakládané formě. Jaké jsou jejich výhody a může každý jíst tuto tradiční ruskou svačinu?

Začneme nutriční a energetickou hodnotou tohoto produktu.

Takže ve 100 gr. konzervované medové houby mají pouze 22 kcal. Poměr BJU je následující: na 100 g. houby obsahuje 2,2 g. bílkoviny, tuky – 1,2 g, sacharidy – pouze 0,5 g. Tento nízký obsah sacharidů dělá z hub vynikající pokrm pro ty, kteří pracují na hubnutí, stejně jako pro lidi s chronickým onemocněním, jako je cukrovka.

Jaké mikro a makroprvky jsou přítomny v nakládaných medových houbách?

Obsahují nasycené mastné kyseliny – 0,2 g, monosacharidy a disacharidy – 0,5 g, polynenasycené mastné kyseliny – 0,2 g, popel – 1 g, dietní vláknina – 5,1 g, draslík – 400 mg, fosfor – 45 mg, hořčík – 20 mg, sodík – 5 mg, draslík – 5 mg. Nejvíce je ale v medových houbách voda – 90 gramů. Všechna čísla jsou uvedena na 100 g. houby

Jaké vitamíny jsou v medových houbách zachovány při procesu moření a jaká je jejich hodnota?

Nakládané medové houby obsahují thiamin, známý také jako vitamín B1, v množství 0,02 mg na 100 g. Posiluje ochrannou funkci buněk, čímž zpomaluje proces stárnutí, příznivě ovlivňuje látkovou výměnu v těle a pomáhá udržovat svalový tonus. Denní příjem tohoto vitaminu pro dospělé je 1,2 mg.

Vitamin riboflavin, také známý jako B2. Obsah v medových houbách je 0,38 mg. Denní příjem pro dospělé je od 1,5 do 2 mg. Jeho přínos spočívá v regulaci růstu, stabilizaci hematopoetických a reprodukčních funkcí v těle. Riboflavin zlepšuje kvalitu a zdraví pokožky, vlasů a nehtů. Napomáhá také vstřebávání železa, podporuje regulaci štítné žlázy a urychluje proces regenerace tkání.

Vitamin C. V medových houbách je ho více než v předchozích vitaminech – 11 mg. na 100 gr. produkt. A denní dávka tohoto vitaminu je od 70 do 100 mg. O prospěšnosti vitaminu C můžeme psát a mluvit dlouho, proto zdůrazníme hlavní body: silný antioxidant, pomáhá posilovat imunitní systém, chrání naše buňky před útoky různých virů a bakterií, je nezbytný pro syntézu kolagenu a má pozitivní vliv na činnost slinivky břišní a štítné žlázy.

ČTĚTE VÍCE
Jak zjistit informace o pozemku?

Vitamin E. V medových houbách je jeho obsah velmi malý – 0,1 mg, ale přesto stojí za to mluvit o jeho důležitosti, protože nedostatek tohoto vitaminu způsobuje letargii a apatii. Říká se mu také vitamín krásy, protože zpomaluje stárnutí buněk, dodává jim živiny, odstraňuje toxiny, podporuje krevní a lymfatický oběh, podílí se na ochraně pokožky před UV zářením a syntéze řady důležitých hormonů. Má také příznivý vliv na reprodukční funkce u žen. Doporučený příjem vitaminu E pro dospělého se pohybuje od 8 do 12 mg denně. Největší potřeba ho mají kojící matky.

Vitamín RR. V medových houbách je ho relativně hodně – 10,7 mg, při denní spotřebě 15-20 mg. Hlavním úkolem tohoto vitaminu je normální výskyt redoxních procesů. Hraje důležitou roli v metabolismu sacharidů a tuků, je zodpovědný za růst tkání, zlepšuje buněčné dýchání a má pozitivní vliv na oběhový systém, zejména na činnost srdce.

Díky všem těmto složkám je medová houba zdravým a výživným produktem. Tyto houby jsou významným zdrojem bílkovin a jejich konzumace přispívá ke správné činnosti nervové soustavy. Tento druh hub prokázal vysokou účinnost při ničení E. coli a Staphylococcus aureus. A výzkum vědců z kateder psychologické medicíny a biochemie lékařské fakulty. Yun Lu Lin z National University of Singapore (NUS) potvrdil, že konzumace medových hub snižuje riziko rozvoje mírné kognitivní poruchy.

Tyto houby mohou být součástí zdravé a vyvážené stravy. Podotýkáme také, že během půstu je povoleno jíst medové houby.

Škody a kontraindikace použití konzervovaných medových hub.

Medové houby, stejně jako jiné houby, obsahují chitin. Tento protein je pro naše tělo těžko stravitelný, proto jsou medové houby těžké pro žaludek a neměly by se zneužívat. Pokud se snědí příliš mnoho, mohou způsobit průjem. Pokud houby neprošly řádným tepelným nebo chemickým ošetřením, existuje riziko otravy. Připomeňme, že k jídlu se hodí pouze pravé houby, nepravé jsou smrtelně jedovaté.

Kdo by neměl jíst medové houby?

Za prvé, do této kategorie spadají děti do 12 let. Za všechno může stejný chitin, protože pro žaludek dítěte je ještě těžší se s tím vyrovnat. Proto se vyplatí dávat nakládané medové houby dětem v minimálních porcích a s velkou opatrností. Ze stejných důvodů by si s houbami měly dávat pozor těhotné ženy. Kromě toho jsou nakládané medové houby kvůli marinádě spíše slaným produktem, takže pokud má žena během těhotenství sklon k otokům, je lepší odložit používání hub. Vzhledem k tomu, že zadržují vodu v těle, lidem s onemocněním ledvin se také doporučuje minimalizovat nakládané medové houby ve své stravě.

ČTĚTE VÍCE
Jakou kukuřici je nejlepší koupit?

Také, pokud máte chronické gastrointestinální onemocnění, je lepší poradit se s lékařem o konzumaci nakládaných medových hub.

Nakládané houby mohou být škodlivé pro lidi s onemocněním kloubů, protože medové houby obsahují vysoký obsah purinových látek.

Pro všechny ostatní je důležité nepřejídat se a nejíst houby každý den, ale tato logika platí pro většinu potravin.

Z našeho článku jste se dozvěděli o výhodách a škodách nakládaných hub, ale je lepší zjistit chuťové vlastnosti vyzkoušením tohoto produktu. Mimochodem, medové houby se hodí k bramborám a jiné zelenině. A kombinace nakládaných medových hub + slaného sledě + vařených brambor s koprem je standardem tradičního ruského stolu. Medové houby budou nádhernou dekorací a potěší vás, vaše hosty i rodinu. Samozřejmě je důležité, aby vybrané produkty byly kvalitní. Když kupujete medové houby, pečlivě prohlédněte obsah sklenice (pokud je průhledná) – houby by měly být čisté, úhledné, zlaté barvy, bez známek hniloby nebo plesnivění, marináda by měla být průhledná. Zkontrolujte datum spotřeby a těsnění sklenice. Nekupujte houby v poškozených nebo nateklých nádobách, je to nebezpečné.

V katalogu obchodního domu „Prosím ke stolu“ si vždy můžete objednat vysoce kvalitní nakládané a konzervované medové houby od spolehlivých výrobců.