V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 24 kcal 1684 kcal 1.4% 5.8% 7017 g
Proteiny 1.1 g 76 g 1.4% 5.8% 6909 g
Tuky 0.2 g 56 g 0.4% 1.7% 28000 g
Sacharidy 3.8 g 219 g 1.7% 7.1% 5763 g
Sacharidy (celkem) 5.2 g ~
Dietní vlákna 1.4 g 20 g 7% 29.2% 1429 g
Voda 92 g 2273 g 4% 16.7% 2471 g
Organické kyseliny 0.8 g ~
Ash 0.7 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 133 μg 900 μg 14.8% 61.7% 677 g
beta karoten 0.8 mg 5 mg 16% 66.7% 625 g
Vitamín B1, thiamin 0.06 mg 1.5 mg 4% 16.7% 2500 g
Vitamín B2, riboflavin 0.04 mg 1.8 mg 2.2% 9.2% 4500 g
Vitamín B4, cholin 6.7 mg 500 mg 1.3% 5.4% 7463 g
Vitamin B5, pantotenik 0.25 mg 5 mg 5% 20.8% 2000 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.1 mg 2 mg 5% 20.8% 2000 g
Vitamín B9, folát 11 μg 400 μg 2.8% 11.7% 3636 g
Vitamín C, askorbová 25 mg 90 mg 27.8% 115.8% 360 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.7 mg 15 mg 4.7% 19.6% 2143 g
Vitamín H, biotin 1.2 μg 50 μg 2.4% 10% 4167 g
Vitamin K, fylochinon 7.9 μg 120 μg 6.6% 27.5% 1519 g
Vitamín PP, NE 0.7 mg 20 mg 3.5% 14.6% 2857 g
Niacin 0.5 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 290 mg 2500 mg 11.6% 48.3% 862 g
Vápník, Ca 14 mg 1000 mg 1.4% 5.8% 7143 g
Křemík, Si 6 mg 30 mg 20% 83.3% 500 g
Hořčík, Mg 20 mg 400 mg 5% 20.8% 2000 g
Sodík, Na 3 mg 1300 mg 0.2% 0.8% 43333 g
Síra, S 12 mg 1000 mg 1.2% 5% 8333 g
Fosfor, P 26 mg 800 mg 3.3% 13.8% 3077 g
Chlor, Cl 57 mg 2300 mg 2.5% 10.4% 4035 g
Stopové prvky
Hliník, Al 135 μg ~
Bor, B 115 μg ~
Vanad, V 0.5 μg ~
Železo, Fe 0.9 mg 18 mg 5% 20.8% 2000 g
Jód, I 2 μg 150 μg 1.3% 5.4% 7500 g
kobalt, spol 6 μg 10 μg 60% 250% 167 g
Lithium, Li 29 μg ~
Mangan, Mn 0.14 mg 2 mg 7% 29.2% 1429 g
Měď, Cu 110 μg 1000 μg 11% 45.8% 909 g
Molybden, Mo 7 μg 70 μg 10% 41.7% 1000 g
Nikl, Ni 13 μg ~
Rubidium, Rb 153 μg ~
Selen, Se 0.4 μg 55 μg 0.7% 2.9% 13750 g
Fluor, F 20 μg 4000 μg 0.5% 2.1% 20000 g
Chrome, Cr 5 μg 50 μg 10% 41.7% 1000 g
Zinek, Zn 0.2 mg 12 mg 1.7% 7.1% 6000 g
Zirkonium, Zr 4.8 μg ~
Stravitelné sacharidy
Škrob a dextriny 0.3 g ~
Mono- a disacharidy (cukry) 3.5 g ~
Glukóza (dextróza) 1.6 g ~
Sacharóza 0.7 g ~
Fruktóza 1.2 g ~
Základní aminokyseliny 0.188 g ~
Arginin * 0.023 g ~
Valine 0.024 g ~
Histidin * 0.016 g ~
Isoleucin 0.026 g ~
Leucin 0.036 g ~
Lysin 0.04 g ~
Metionin 0.007 g ~
Methionin + Cystein 0.01 g ~
Treonin 0.029 g ~
Tryptofan 0.008 g ~
Fenylalanin 0.025 g ~
Fenylalanin + tyrosin 0.05 g ~
Vyměnitelné aminokyseliny 0.813 g ~
Alanin 0.027 g ~
Kyselina asparagová 0.138 g ~
Glycin 0.02 g ~
Kyselina glutamová 0.514 g ~
Prolin 0.019 g ~
serin 0.026 g ~
Tyrosin 0.025 g ~
Cystein 0.005 g ~
Mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.003 g od 0.9 do 3.7 0.3% 1.3%
Omega-6 mastné kyseliny 0.08 g od 4.7 do 16.8 1.7% 7.1%
Nasycené mastné kyseliny 0.028 g max. 18.7 г
ČTĚTE VÍCE
Jaké druhy vnitřních fikusů existují?

Energetická hodnota Rajče (rajče), mleté je 24 kcal.

  • Průměr kusu 5,5 cm = 75 g (18 kcal)
  • Průměr kusu 6,5 cm = 115 g (27.6 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Nutriční hodnota na 100 gramů
Velikost porce (-> -> -> -> ->
Vitamíny a minerály

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

PODÍL BZHU V KALORIÍCH

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Spočítejte si své standardy

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zkuste si vyplnit svůj jídelní deník hned teď bez registrace.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Termín pro dosažení cíle

Rajče (rajče), mleté bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín A – 14,8%, beta-karoten – 16%, vitamín C – 27,8%, draslík – 11,6%, křemík – 20%, kobalt – 60%, měď – 11%

  • vitamin A je zodpovědný za normální vývoj, reprodukční funkce, zdraví kůže a očí a udržování imunity.
  • B-karoten je provitamin A a má antioxidační vlastnosti. 6 mikrogramů beta-karotenu odpovídá 1 mikrogramu vitaminu A.
  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Draslík je hlavním intracelulárním iontem zapojeným do regulace vodní, kyselé a elektrolytové rovnováhy, podílí se na procesech nervových vzruchů, regulaci tlaku.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Kobalt je součástí vitaminu B12. Aktivuje enzymy metabolismu mastných kyselin a metabolismu kyseliny listové.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
ČTĚTE VÍCE
Mohu mít med s vodou na lačný žaludek?

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Obsah kalorií a chemické složení ostatních produktů

  • Rajče (rajče), skleník
  • Přírodní konzervovaná zelenina
  • Konzervované zeleninové pochutiny
  • Jeruzalémský artičok
  • Pekingové zelí

RECEPTY S VÝROBKEM Rajče (rajče), mleté

  • Adjika
  • Azu
  • Rozmanité
  • Rozmanitý asijský styl
  • Lilek na ukrajinský způsob
  • Lilek dušený s rajčaty
  • Kubánský boršč s cuketou
  • Letní boršč (s řepnými vršky)
  • Sendvič s lilkem
  • Vinaigrette ze zeleniny, jablek a bylinek
  • Galantin z ryb
  • Zeleninová příloha 2
  • Zeleninová příloha 5
  • Zeleninová příloha 6
  • Zeleninová příloha 9
  • Složitá příloha 16
  • Složitá příloha 19
  • Horký sendvič
  • Kalevala houby (ryba plněná vejci – karelské národní jídlo)
  • Jídlo “rychlé”
  • Smažené brambory s klobásou
  • Roast “Kazan” (pečeně se sušenými švestkami – tatarské národní jídlo)
  • Pečeme s houbami v ruštině
  • Zeleninový předkrm s česnekem (Mari národní jídlo)
  • Hlavní
  • Složení produktu
  • Složení zeleniny a bylinek
  • Chemické složení „rajče (rajče), mleté“

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky požadované v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným teplem. Mnoho vitamínů je nestabilních a během vaření nebo zpracování potravin se „ztrácejí“.

Denní kalkulačka živin

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka kalorií, vitamínů a minerálů
Počítá bílkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny a minerály ve vašem denním menu.

ČTĚTE VÍCE
Je možné pít skořici na lačný žaludek?

Kalkulačka-analyzátor receptů
Vypočítejte obsah kalorií a chemické složení pokrmu nebo receptu

Přední produkty
Kompletní průvodce nejzdravějšími potravinami s nejvyšším obsahem vitamínů a minerálů

Doporučení pro hubnutí

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Kalkulačka kalorií
Vypočítá výdej energie pro různé druhy fyzického cvičení

Index tělesné hmotnosti

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Produktová kalkulačka a analyzátor

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Rajčata se nazývají bylinné letničky (méně často trvalky) čeledi Solanaceae. Plody rajčat jsou bobule, nazývané také rajčata. Tento název pochází z italského slova pomo d’oro, což v doslovném překladu zní jako „zlaté jablko“. Za svůj název rajče vděčí rostlina starým Aztékům, kteří tento termín používali rajče, na který se Francouzi změnili rajče. Za rodiště rajčat je považována Jižní Amerika, kde dodnes přežily divoké formy rajčat (kalorizátor). Rostlina přišla do Evropy po moři, byla pěstována jako okrasná, po nějakou dobu byla rajčata považována nejen za nejedlé, ale také za jedovaté ovoce. Teprve v XNUMX. století začali kuchaři připravovat pokrmy z čerstvých a tepelně zpracovaných rajčat.

K dnešnímu dni je rajče (rajče) jednou z nejvyhledávanějších zeleninových plodin, má mnoho odrůd a je k dispozici po celý rok. Plody rajčat mají různý tvar (kulaté, protáhlé, srdčité, zploštělé), velikost (od třešňových „třešní“ po obří plody, dosahující až kilogramu hmotnosti) a barvu – od žluté, červené a kaštanové až po téměř černou, v závislosti na odrůdách a zralosti. Podle botanické klasifikace je rajče považováno za bobule a kulinářské za zeleninu.

Kalorie z rajčat

Obsah kalorií v rajčatech je 20 kcal na 100 gramů produktu.

Složení a užitečné vlastnosti rajčat

Rajčata obsahují velké množství cukrů, vlákniny, pektinů, betakarotenu, vitamínů B1, B2, B5, B6, B9, C, K, H a PP a také minerály potřebné pro lidský organismus: draslík, vápník, hořčík, zinek, železo, chlór a síra, jód, fosfor, kyselina listová. Podle obsahu kyseliny askorbové se rajčata vyrovnají citrusovým plodům a černému rybízu. Výčet neduhů, na které se doporučuje používat čerstvá rajčata (rajčata), je impozantní – kardiovaskulární onemocnění, žaludeční onemocnění (nízká kyselost žaludku, zácpa a otoky), chudokrevnost, vysoký cholesterol, ztráta paměti, celková ztráta síly. Rajčata stimulují ledviny, účastní se metabolických procesů a odstraňují zbytečné toxiny a toxiny z těla. Kromě toho je dužina rajčat externím protizánětlivým prostředkem, který zmírňuje otoky a snižuje bolest v případě křečových žil.

ČTĚTE VÍCE
Je možné naroubovat švestku na třešňovou?

Poškodit rajče

Rajče je alergen, nedoporučuje se ho jíst ani starším lidem kvůli riziku ledvinových kamenů a lidem trpícím cholelitiázou.

rajče na hubnutí

Rajče má minimální obsah kalorií s vysokou nutriční hodnotou, takže je často zahrnuto do jídelníčku pro různé diety, například rajčatová monodieta nebo půst na rajčatové šťávě. Zralá rajčata, sbíraná koncem léta a začátkem podzimu, mohou nahradit večeři a nabít vás energií na aktivní večer.

Odrůdy rajčat

S názvy okurky nebo papriky si nespletou ani ti, kteří mají do zahradnictví daleko, odrůdy cherry rajčat, Lady prsty a Bull’s heart. Rajčata se liší typem růstu keřů, dobou zrání a způsobem další konzumace. Nejznámější odrůdy: Aurora, Alex, Býčí čelo, Varvara, Garant, Žlutá koule, Zlaté srdce, Iljič, Kardinál, Lakomka, Malý princ, Něha a další. Pěstování rajčat je složitá věda, která vyžaduje talent, trpělivost, přesnost a štěstí. Nejčastěji se ve středním pruhu rajčata pěstují ve sklenících, ale na otevřeném poli je sklizeň také bohatá.

Rajčata ve vaření

Rajčata se konzumují syrová, solená a nakládaná, sušená, smažená a pečená, vaří se z nich polévka a připravuje se náplň do otevřených koláčů a pizzy. Existuje několik druhů rajčatového džemu. Rajčatová šťáva je samostatný zdravý produkt a pamlsek. Z rajčat se připravuje rajčatový protlak, rajčatové omáčky včetně kečupů. Ideálními společníky rajčat jsou olivový olej, bazalka, česnek a červená cibule.

Více o rajčatech se můžete dozvědět z videoklipu televizního pořadu “O tom nejdůležitějším.”

Speciálně pro Calorizator.ru
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.