14. října 2019 Výhody různých druhů cuket pro lidský organismus jsou velmi velké. Jedná se o dietní produkt, který obsahuje mnoho vitamínů a složek, které mají příznivý vliv na zdraví.

Neuvěřitelných 95 % syrové cukety tvoří voda. Zelenina obsahuje mnoho vitamínů, jako je A, B, C, H a PP. Kromě toho kompozice zahrnuje: sacharidy a sacharidy; popel, stejně jako tuky a bílkoviny; nenasycené mastné a organické kyseliny; celulóza;
alimentární vláknina.

Cuketa je bohatá na draslík, vápník, sodík, fosfor, měď, železo, mangan a hořčík. Tyto prvky hrají pro lidský organismus důležitou roli. Zelenina obsahuje také pektiny, které jsou účinné při odstraňování radionuklidů.

Cuketa působí na organismus antialergicky a antianemicky. Dobré pro diabetiky, protože obsahují málo sacharidů a tuků. Obsah cukru je v nich minimální a pektin v nich obsažený udržuje glukózu v krvi v normálních mezích.Je také výborným diuretikem, proto se doporučuje užívat při otocích. Je to vláknina, která odstraňuje přebytečnou vodu, stejně jako sůl a toxiny.

Působí blahodárně na střeva a žaludek, stimuluje jejich práci. Cuketa normalizuje mikroflóru. Doporučují se konzumovat po operacích žaludku nebo střev, protože zelenina podporuje hojení sliznice. Cuketa pomáhá lidskému tělu vstřebávat bílkoviny a obnovovat glykogen, který je zdrojem rychlé energie. Syrová zelenina díky vysokému obsahu vlákniny čistí střeva a pomáhá zlepšovat metabolické procesy. To je vynikající lék na zácpu. Přípravek má pozitivní vliv na činnost jater, skvěle jim ulevuje.

Cuketa je užitečná zejména pro starší lidi, protože pravidelná konzumace syrové zeleniny zpomaluje stárnutí organismu. Cuketu se doporučuje zařadit do jídelníčku jako prevenci artritidy (odstraňuje přebytečnou sůl), dále při cévních onemocněních, srdečních chorobách a hypertenzi.

Železo obsažené v cuketě zvyšuje schopnost krve zadržovat kyslík. Díky tomu člověk snáze snáší fyzickou aktivitu. Při chudokrevnosti se doporučuje konzumovat i cuketu, protože obsahuje vitamíny a minerály potřebné pro krvetvorbu. Přírodní antioxidanty snižují riziko rakoviny.

14. října 2019 Výhody různých druhů cuket pro lidský organismus jsou velmi velké. Jedná se o dietní produkt, který obsahuje mnoho vitamínů a složek, které mají příznivý vliv na zdraví.

Neuvěřitelných 95 % syrové cukety tvoří voda. Zelenina obsahuje mnoho vitamínů, jako je A, B, C, H a PP. Kromě toho kompozice zahrnuje: sacharidy a sacharidy; popel, stejně jako tuky a bílkoviny; nenasycené mastné a organické kyseliny; celulóza;
alimentární vláknina.

ČTĚTE VÍCE
Jak se nechat vyšetřit na toxoplazmózu?

Cuketa je bohatá na draslík, vápník, sodík, fosfor, měď, železo, mangan a hořčík. Tyto prvky hrají pro lidský organismus důležitou roli. Zelenina obsahuje také pektiny, které jsou účinné při odstraňování radionuklidů.

Cuketa působí na organismus antialergicky a antianemicky. Dobré pro diabetiky, protože obsahují málo sacharidů a tuků. Obsah cukru je v nich minimální a pektin v nich obsažený udržuje glukózu v krvi v normálních mezích.Je také výborným diuretikem, proto se doporučuje užívat při otocích. Je to vláknina, která odstraňuje přebytečnou vodu, stejně jako sůl a toxiny.

Působí blahodárně na střeva a žaludek, stimuluje jejich práci. Cuketa normalizuje mikroflóru. Doporučují se konzumovat po operacích žaludku nebo střev, protože zelenina podporuje hojení sliznice. Cuketa pomáhá lidskému tělu vstřebávat bílkoviny a obnovovat glykogen, který je zdrojem rychlé energie. Syrová zelenina díky vysokému obsahu vlákniny čistí střeva a pomáhá zlepšovat metabolické procesy. To je vynikající lék na zácpu. Přípravek má pozitivní vliv na činnost jater, skvěle jim ulevuje.

Cuketa je užitečná zejména pro starší lidi, protože pravidelná konzumace syrové zeleniny zpomaluje stárnutí organismu. Cuketu se doporučuje zařadit do jídelníčku jako prevenci artritidy (odstraňuje přebytečnou sůl), dále při cévních onemocněních, srdečních chorobách a hypertenzi.

Železo obsažené v cuketě zvyšuje schopnost krve zadržovat kyslík. Díky tomu člověk snáze snáší fyzickou aktivitu. Při chudokrevnosti se doporučuje konzumovat i cuketu, protože obsahuje vitamíny a minerály potřebné pro krvetvorbu. Přírodní antioxidanty snižují riziko rakoviny.

Cuketa se obvykle nazývá bylinná jednoletá rostlina rodiny Dýně, nejbližší příbuzný dýně obecné. Plody cukety mají protáhlý oválný tvar, světle zelené, žluté nebo téměř bílé (kalorizátor). Dužnina cukety je hustá a pružná, mladá zelenina je velmi šťavnatá a uvnitř ovoce jsou četná semena, která se původně používala jako potrava. Jako první začali cuketu používat obyvatelé Mexika a Střední Ameriky, kde byla cuketa spolu s kukuřicí a fazolemi považována za hlavní a někdy i jedinou potravinu. Podivná zelenina se do Evropy dostala až v 16. století a květy cukety smažené v těstíčku byly považovány za delikatesu a byly velmi drahé.

Kalorický obsah cukety

Obsah kalorií cukety je 24 kcal na 100 gramů produktu.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně používat zinek?

Složení a příznivé vlastnosti cukety

Cuketa obsahuje strukturovanou vodu, která je mimořádně užitečná pro fungování gastrointestinálního traktu a normalizaci všech trávicích procesů. Zelenina obsahuje: vitamíny A, B1, B2, C, PP, stejně jako mikro- a makroprvky nezbytné pro lidské tělo: draslík, vápník, hořčík, zinek, měď a mangan, železo, síru, molybden, titan, hliník, fosfor a sodík. Dietní vláknina a celulóza obsažená v produktu aktivně pomáhají při metabolických procesech, podporují vylučování zbytečných odpadů a toxinů a stimulují střeva. Cuketa pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi, zmírňuje otoky, má pozitivní vliv na zrak a celkový tonus těla.

Pro své mírné diuretické vlastnosti se cuketa doporučuje konzumovat při hypertenzi, onemocněních kardiovaskulárního systému, ledvin a jater. Schopnost cukety odstraňovat soli z těla je prokázána, takže ti, kteří mají problémy s klouby, potřebují tuto zeleninu také jako prevenci artrózy.

Nastrouhaná dužina cukety bělí a hydratuje pokožku, redukuje výraznou „pomerančovou kůru“, nepříjemnou známku celulitidy.

Cuketa je první zelenina, která se zavádí do kojenecké výživy pro kojence do jednoho roku, prakticky nezpůsobuje alergické reakce.

Poškodit cuketu

Kontraindikací použití cukety jsou onemocnění ledvin spojená s poruchou vylučování draslíku a také gastritida v akutním stadiu.

Cuketa na hubnutí

Ideální poměr nízkého obsahu kalorií a schopnosti udržet si pocit sytosti po dlouhou dobu dělá z cukety nepostradatelný produkt pro ty, kteří bojují s kily navíc nebo se snaží udržet si normální váhu. Cuketová monodieta, dieta amerických astronautů, Usama Hamdiy, dny půstu na cuketě, jakékoli možnosti využití zdravé zeleniny jsou dostupné a přijatelné.

Odrůdy cukety

Téměř všichni zahrádkáři jsou rádi, že ve svých chatách pěstují jednu z nejnáročnějších druhů zeleniny. Abyste měli cuketu vynikající kvality na stole po celou sezónu, je potřeba vybrat ty správné odrůdy. Rané (Aliya, Iskander, Kavili, Ardendo, Tsukesha, Aral), mezisezónní (Gribovsky, Zolotinka, Kuand) a pozdní odrůdy (Tivoli, Lagenaria) se správnou výsadbou zajistí dobrou sklizeň po celé léto. Nejznámější odrůda cukety, cuketa, je také oblíbená pro pěstování a použití.

Cuketa ve vaření

Cuketa se používá syrová, přidává se do salátů s čerstvou zeleninou a bylinkami, zelenina se smaží, dusí, peče, solí a nakládá. Cuketa se používá jako základ pro kastrol, rolky, vyrábí se z ní báječná marmeláda, cuketové palačinky jsou rychlou, levnou a uspokojivou pochoutkou ze série „hosté na prahu“. Jak uvařit cuketový kaviár, smaženou cuketu a další zajímavá cuketová jídla se dozvíte v naší sekci Recepty.

ČTĚTE VÍCE
Jak zalévat rozkvetlé granátové jablko?

Speciálně pro Calorizator.ru
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.