Chutné a sladké plody broskví je nejlepší konzumovat čerstvé, ale můžete je uchovat i na zimu. Broskev je velmi zdravé ovoce, obsahuje organické kyseliny, minerální látky, hodně karotenu a řadu vitamínů nezbytných pro naše tělo. Pro své bohaté složení je broskev široce používána v lékařství pro léčebné a preventivní účely.

Doporučuje se užívat při onemocněních žaludku, kardiovaskulárního systému, chudokrevnosti, špatném zraku, pro zlepšení trávení a posílení imunitního systému. Broskev je dietní ovoce, obsahuje pouze 50 kcal, ale díky své sladkosti a obsahu vlákniny dodává pocit sytosti na dlouhou dobu. Proto těm, kteří drží dietu, přijde vhod broskev, když se objeví chuť na svačinu. Broskve navíc zlepšují trávení tučných jídel a jsou tedy výborným dezertem po konzumaci kalorických jídel. Fenolické složky obsažené v broskvích neutralizují hladinu cholesterolu a zlepšují látkovou výměnu v těle. Proto se při poruchách srdečního rytmu, zácpě nebo nízké kyselosti doporučuje pít čerstvou broskvovou šťávu 30 minut před jídlem.

Pokud jde o meruňky, drží čestné první místo mezi všemi peckovinami, kam patří broskve, třešně, švestky, třešně, co do obsahu biologicky aktivních látek nezbytných pro zdraví. Charakteristické pro meruňky je zvláštní výrazná vůně a sladká chuť. Meruňky si mohou nárokovat titul elixír mládí díky vysokému obsahu silného antioxidantu – betakarotenu, který zpomaluje proces stárnutí a normalizuje metabolismus. Meruňky navíc podporují dlouhověkost, což dokazuje skutečnost, že mezi obyvateli Pákistánu a Afghánistánu, kteří tyto plody konzumují ve velkém, je pozorováno nejvyšší procento dlouhověkých.

Šťavnaté a aromatické meruňky jsou bohaté na draslík, který pomáhá snižovat krevní tlak a regulovat metabolismus voda-sůl. Proto jsou meruňky užitečné pro ty, kteří mají poruchy kardiovaskulárního systému a otoky. Jako prevenci hypertenze, srdeční arytmie a aterosklerózy se doporučuje pít čerstvou meruňkovou šťávu. Vysoký obsah pektinových látek v meruňkách je činí užitečnými pro regulaci trávení, očistu těla od škodlivého cholesterolu a toxických látek.

Broskve a meruňky jsou v létě perfektní na posílení imunitního systému a úpravu váhy. Pokud se rozhodnete koupit pouze jedno z těchto plodů, vyberte je s ohledem na naše doporučení:

1. Meruňky obsahují 3x více vitamínu A než broskve. Vitamin A zajišťuje zdravý zrak, pokožku, sliznice a zabraňuje předčasnému stárnutí. Čím intenzivnější je barva meruňky, tím více vitamínu A obsahuje.

ČTĚTE VÍCE
Jak je zázvor dobrý pro mozek?

2. Meruňky a broskve obsahují hodně draslíku, ale meruňky mají o něco více. Draslík zlepšuje činnost srdečního svalu a pomáhá zbavit se otoků.

3. Broskve jsou zdrojem zinku. Obsahují ho o 25 % více než meruňky. Zinek je nezbytný pro normální růst vlasů, nehtů a regeneraci pokožky. Pomáhá bojovat proti stresu, obezitě a předchází akné.

4. Broskve obsahují 2x více hořčíku než meruňky. Tento stopový prvek je potřebný pro srdce a nervový systém. Na pozadí jeho nedostatku dochází k depresím, chronické únavě a lámavosti kostí. Nedostatek hořčíku přispívá k poškození sluchu.

5. Z hlediska obsahu vitaminu E je broskev 1,5x vyšší než meruňka. Vitamin E je hlavním antioxidantem, který chrání před špatnou ekologií a předčasným stárnutím. Nedostatek vitaminu E dramaticky zvyšuje riziko vzniku srdečních infarktů, mrtvice a rakoviny.

6. Jak broskve, tak meruňky obsahují hodně cukru. Navíc broskve s bílou dužinou jsou mnohem sladší než ty se žlutou dužinou. Pokud se pecky broskví již zlomily, znamená to, že byly ošetřeny chemikáliemi. Broskve nedoporučujeme konzumovat alergikům na jejich pyl a aroma.